برندهای ایرانی

آغاز کمپین گسترده‌ی «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» در اسنپ /+ویدئو

توسعه برند، امروزه آگاهی‌بخشی، پیشگیری و تشخیص زودهنگام به مهم‌ترین راه‌های مقابله با سرطان تبدیل شده‌اند. به همین مناسبت، هر سال از ۱۰ مهر تا ۱۰ آبان (ماه اکتبر) را در سراسر جهان به عنوان ماه آگاهی‌بخشی در مورد سرطان پستان در نظر می‌گیرند. اسنپ نیز در راستای مسئولیت اجتماعی خود در همراهی با این موضوع بر آن شده است در این ماه کمپین گسترده‌ای در رابطه با آگاهی‌بخشی نسبت به سرطان پستان در ابعاد مختلف اجرا کند. هدف از اجرای این کمپین مشارکت در اطلاع‌رسانی موثر در مورد راه‌های پیشگیری، خودمراقبتی و غربالگری سرطان پستان است.

به گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، طبق داده‌های مطالعه‌ای که در آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۴) به‌روزرسانی و در «ژورنال سرطان برای پزشکان» (CA) منتشر شد، در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۲/۳ میلیون زن در جهان به سرطان پستان مبتلا شدند. از این تعداد، ۶۷۰ هزار نفر در سراسر جهان جان خود را از دست دادند. با توجه به ابعاد گسترده و فراگیری این موضوع، اسنپ در نظر دارد در کمپین خود هم‌راستا با تاکید بر اهمیت تشخیص زودهنگام در کاهش میزان مرگ‌و‌میر ناشی از سرطان پستان آگاهی‌بخشی بیشتر در خصوص راهکارهای پیشگیری، خود‌مراقبتی و اطلاع‌رسانی در مورد عوامل خطرزا و علائم هشداردهنده سرطان را در دستور کار قرار دهد.

 

معرفی کمپین اسنپ در مورد «آگاهی‌بخشی سرطان پستان»

اسنپ، با توجه به اهمیت موضوع، گروه‌های هدف متنوعی را برای کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» در نظر گرفته و این کمپین در ۳ بخش طراحی شده است. اسنپ در بخش‌هایی از این کمپین، علاوه بر آگاهی‌بخشی، در خصوص پیشبرد راهکارهایی برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام نیز فعالیت دارد.

  • بخش اول: آگاهی‌بخشی به کاربران مسافر

  • بخش دوم: آگاهی‌بخشی به کاربران راننده

  • بخش سوم: آگاهی‌بخشی به همکاران اسنپ

 

بخش اول: آگاهی‌بخشی به کاربران مسافران در طرح نیکوکاری‌کلاب

اسنپ هجدهمین طرح نیکوکاری‌کلاب خود را به آگاهی‌بخشی کاربران مسافر نسبت به سرطان پستان اختصاص داده است. در این بخش، علاوه بر آگاهی‌بخشی، راهکار پیشگیری و تشخیصی سرطان پستان نیز در نظر گرفته شده است. اسنپ با همکاری موسسه‌ی خیریه‌ی «بهنام دهش‌پور» قصد دارد طرح «مشارکت در خرید دستگاه ماموگرافی سه‌بعدی برای مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی لقمان حکیم» را در بخش نیکوکاری‌کلاب اجرا کند. پس از بررسی درخواست این بیمارستان و نیازسنجی انجام شده توسط موسسه‌ی خیریه‌ی بهنام دهش‌پور، به دلیل دسترسی آسان، پذیرش انواع بیمه، نرخ پایین تعرفه‌های درمانی و تشخیصی و وجود کادر علمی مجرب، انتخاب این بیمارستان در اولویت قرار گرفت.

 

کاربران مسافر می‌توانند با اهدای امتیازهای کلاب خود، بدون پرداخت هیچ مبلغی، در این طرح مشارکت داشته باشند. اسنپ در ازای هر ۲ هزار امتیاز کاربران مبلغ ۴ هزار تومان برای پیشبرد طرح به خیریه پرداخت خواهد کرد. در این بخش از کمپین، ضمن اجرای طرح نیکوکاری‌کلاب، مخاطبان اسنپ از طریق اطلاع‌رسانی‌های متنوع در مورد ابعاد مختلف سرطان پستان مطلع می‌شوند.

 

بخش دوم: آگاهی‌بخشی به کاربران راننده‌ی اسنپ در مورد سرطان پستان

در کمپین «آگاهی‌بخشی سرطان پستان» مهم‌ترین سرمایه‌ی اسنپ یعنی کاربران راننده نیز در نظر گرفته شده‌اند. باشگاه رانندگان اسنپ در نظر دارد از طریق کانال‌های اطلاع‌رسانی خود آگاهی‌بخشی نسبت به سرطان پستان را در دستور کار قرار دهد. در این راستا، یکی از اپیزودهای رادیو اسنپ به موضوع آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی در مورد این نوع سرطان اختصاص داده می‌شود. در این اپیزود دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد علائم اولیه‌ی سرطان پستان، نحوه‌ی خودمراقبتی، راه‌های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

 

بخش سوم: آگاهی‌بخشی به همکاران اسنپ در مورد سرطان پستان

در مسیر ارتقای اطلاع‌رسانی درباره‌ی سرطان پستان، واحد منابع انسانی اسنپ با همکاری موسسه‌ی خیریه‌ی «بهنام دهش‌پور» محتوا و ویدئوی آموزشی تهیه کرده است و در اختیار همکاران مجموعه قرار می‌دهد. در این ویدئو دکتر ستاره محمودی، متخصص جراح عمومی در مورد در مورد علائم اولیه‌ی سرطان پستان، نحوه‌ی خودمراقبتی، راه‌های پیشگیری و اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان پستان آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

از سوی دیگر، بازارچه‌ی‌ خیریه‌ای نیز با مشارکت موسسه‌ی همکار برای کارکنان اسنپ برگزار شده و عواید حاصل از آن به‌طور مستقیم به موسسه‌ی همکار و برای تامین بخشی از هزینه‌های درمان بیماران مبتلا به سرطان پستان اهدا می‌شود.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان قدمی بزرگ تا درمان

طبق آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است شایع‌ترین سرطان در زنان ایران سرطان پستان است. این سرطان در کل جمعیت کشور نیز با شیوع ۱۱/۳ درصدی دومین سرطان شایع گزارش شده است.

این سرطان گرچه در میان زنان شایع‌تر است، اما مردان نیز به آن مبتلا می‌شوند و نیاز است تا اطلاعات خود را به‌روز کنند تا برای سلامتی خود و خانواده‌شان اقدام‌های موثری انجام دهند.

تشخیص زودهنگام سرطان پستان موجب افزایش اثربخشی درمان، کاهش عوارض درمان و کاهش مرگ‌و‌میر می‌شود. این مورد نه تنها به نفع بیماران و خانواده‌های آنان است، بلکه می‌تواند با کاهش‌ هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع پزشکی تأثیر مثبت و قابل توجهی بر جامعه و سیستم بهداشت و درمان داشته باشد. به همین دلیل، ترویج معاینات منظم و دوره‌ای توسط پزشک متخصص با توجه به سن و سابقه خانوادگی افراد و آگاهی‌بخشی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دلایل بروز سرطان پستان هنوز برای محققان و پزشکان ناشناخته است، اما امروزه عواملی شناسایی شده که احتمال داده می‌شود خطر ابتلا به سرطان پستان را زیاد می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به افزایش سن، ژنتیک و وجود تاریخچه‌ی خانوادگی سرطان پستان، سابقه‌ی ابتلا به سرطان پستان، بلوغ زودرس، تاخیر در یائسگی، عدم بارداری یا بارداری در سنین بالای ۳۰ سال، عدم شیردهی، چاقی، مصرف دخانیات، کم‌تحرکی و غیره اشاره کرد. محققان معتقدند رژیم غذایی سالم و عادت‌های زندگی سلامت‌محور مانند ورزش روزانه می‌تواند خطر بروز سرطان را کاهش دهد.

 

پایان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا