برندهای خارجی

هدف فروش هیدروژنی‌های تویوتا کجاست؟

پایگاه خبری توسعه برند، مدیران تویوتا موتور اظهار کردند که به عنوان بخشی از تلاش برای فروش ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تا سال ۲۰۳۰، بر فروش کامیون‌ها و خودروهای هیدروژنی در اروپا و چین تمرکز خواهد کرد.

این تصمیم نشان دهنده تغییر تمرکز برای خودروساز ژاپنی است که حامی اصلی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای خودروهای الکتریکی است. تا کنون تمرکز تویوتا بر خودروهای سواری و بازار آمریکای شمالی بوده است که متوقف شده بود.

تویوتا در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۹۰۰ دستگاه خودروی پیل سوختی فروخت که کمتر از نیمی از یک درصد فروش جهانی آن با حدود ۹.۵ میلیون دستگاه خودرو است.

هیروکی ناکاجیما، مدیر ارشد فناوری تویوتا به خبرنگاران گفت با تمرکز بر چین و اروپا که تولید و تقاضای هیدروژن بالاتر است، تویوتا قصد دارد هزینه‌ها را کاهش دهد و افزود که این خودروساز همچنین به دنبال تقویت روابط با شرکت‌های دیگر است.

تویوتا اولین خودروی پیل سوختی  را نزدیک به یک دهه پیش با Mirai، خودرویی که در کالیفرنیا به بازار عرضه کرده است، روانه بازار کرد.

بر اساس گزارش رویترز، تویوتا انتظار دارد تا سال ۲۰۳۰ بازار جهانی پیل‌های سوختی به حدود ۳۵ میلیارد دلار افزایش یابد که بیش از ۱۵ برابر نسبت به سال ۲۰۲۰ است. هوندا موتور در فوریه اعلام کرد که فروش سالانه حدود ۶۰ هزار وسیله نقلیه با سیستم سلول سوختی را که به طور مشترک با جنرال موتورز در سال ۲۰۳۰ توسعه یافته است.

 

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا