کسب و کار

دیجیتال برندینگ چیست

پایگاه خبری توسعه برند، با گسترش کسب و کار الکترونیک، امروزه داشتن برند بدون حضور دیجیتال مانند یک ماشین بدون لاستیک است. کسب‌وکارها به مجموعه‌ای متنوع از ابزارهای برندسازی دیجیتال برای تقویت حضور خود در دنیای واقعی نیاز دارند. اکنون، رویکرد سنتی به بازاریابی دیگر کافی نیست.

با گسترش کسب و کار الکترونیک، امروزه داشتن برند بدون حضور دیجیتال مانند یک ماشین بدون لاستیک است. کسب‌وکارها به مجموعه‌ای متنوع از ابزارهای برندسازی دیجیتال برای تقویت حضور خود در دنیای واقعی نیاز دارند. اکنون، رویکرد سنتی به بازاریابی دیگر کافی نیست. شما باید بدانید که چگونه برند دیجیتالی شما بر احتمال خرید محصولات یا خدمات شما، پیوستن به سازمان یا تبدیل شدن به یک شریک یا حامی مالی توسط مخاطبان شما تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که برندسازی دیجیتال برای کسب و کار شما مهم است.  برای آشنایی بیشتر با دیجیتال برندینگ با ما همراه باشید.

 برندسازی

برندسازی، فرآیندی خلاقانه و استراتژیک است که به مشتریان بالقوه می‌گوید شرکت شما درباره چه چیزی است، شما که هستید، به چه چیزی اهمیت می‌دهید، چرا باید با شما کار کنند و از شما چه انتظاری می‌توانند داشته باشند. پس از شروع کسب و کار یا ایجاد اولین محصول خود، ساختن هویت برند باید اولویت شماره یک شما باشد.

 دیجیتال برندینگ یا برندسازی دیجیتال

برندسازی دیجیتال، نحوه طراحی و ساخت برند خود به صورت آنلاین از طریق وب سایت ها، برنامه ها، رسانه های اجتماعی، ویدئو و موارد دیگر است. برندسازی دیجیتال ترکیبی از بازاریابی دیجیتال و برندسازی اینترنتی برای توسعه یک برند آنلاین است.

برندسازی دیجیتال به معنای ایجاد داستان و حضور برند شما در فضای دیجیتال است. برندسازی کلید برقراری ارتباط معنادار با مخاطبان هدف شماست. این در مورد استفاده از پیشنهاد منحصر به فرد شما برای متمایز کردن خود و پیشنهادات خود از رقبا است.

هویت برند در یک محیط دیجیتال توسط وبسایت تعریف می شود. مهم نیست چه نوع وبسایتی در چه زمینه ای دارید اعم از وبسایت معرفی، فروشگاهی، خبری، مارکت پلیس، خدماتی، اتوماسیون و…. مهم است حتما وبسایت شما بهترین باشد و به بهترین نحو ممکن پیاده سازی شده باشد. خصوصا برای موارد پیچیده تر مانند طراحی مارکت پلیس، فروشگاه های پیشرفته و… اهمیت این موضوع دوچندان می شود.

دیجیتال برندینگ

۸ مولفه برندسازی دیجیتال موفق

برای یک برندسازی موفق دیجیتال لازم است چند مولفه را حتما در نظر بگیرید و برای آنها استراتژی تعیین کنید. این موارد عبارتند از:

۱- لوگو

لوگو تنها تصویری است که مشتری باید قبل از هر چیز با برند شما مرتبط کند. به دیزنی فکر کنید و گوش موش را ببینید. به اپل فکر کنید و فوراً یک میوه نورانی را تجسم کنید.

لوگوها باید با شخصیت و ارزش های کسب و کار، صنعت و مخاطبان هدف شما مطابقت داشته باشند. در حالی که نمی خواهید خیلی زرق و برق دار شوید، طراحی لوگوی شما باید به اندازه کافی به یاد ماندنی باشد تا تاثیری بر جای بگذارد.

۲- وبسایت

اگر لوگوی شما نشانه کسب و کار شماست، وب سایت شما محل ویترین فروشگاه دیجیتال شماست. وبسایتی موثر است که ساده و در عین حال گیرا با ترکیب رنگی سازمانی شما باشد. برای سفارش طراحی سایت حتما از شرکت های معتبر و حرفه ای اقدام نمایید. اگر وبسایت شما ضعفی داشته باشد این به برند شما نسبت داده می شود.

دیجیتال برندینگ

۳- سئو

سئو (بهینه سازی موتور جستجو) تضمین می کند که برند شما و پیشنهادات آن به راحتی در موتورهای جستجو پیدا می شود، یکی از راه های اصلی که مشتریان از طریق آن خدمات شما را جستجو می کنند. اگر سایت شما در کیوردهای مرتبط با زمینه فعالیتتان حضور نداشته باشد عملا برند شما برند مطرحی از دید مخاطبان نخواهد بود. بنابراین برای یک برندسازی دیجیتال موفق، سفارش سئو بسیار اهمیت دارد.

۴- پیام برند

پیام برند باید منعکس کننده کاری باشد که شرکت شما انجام می دهد و به آن اعتقاد دارد و به طور خلاصه با نیازها و خواسته های فوری مشتریان شما مطابقت داشته باشد.

۵- حضور در شبکه‌های اجتماعی

برند شما باید هر جا که مخاطبتان حضور دارد، حضور داشته باشد. متناسب با نوع کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی مرتبط فعال باشید و سعی کنید در دید مخاطبان قرار بگیرید. دقت بفرمایید محتوایی که در شبکه های اجتماعی تولید میکنید بسیار مهم هستند و ارتباط شما با مشتریان را شکل می دهند.

۶- بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

ایمیل‌های آنلاین راهی آسان برای ارتباط با مشتریان، به‌ویژه کسانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، هستند. با ایجاد لیست‌های ایمیل هدفمند قوی که احتمالاً به بازدیدکنندگان و مشترکین وب تبدیل می‌شوند، شروع کنید. شما می توانید این ثبت نام ها را از تبلیغات دریافت کنید یا از طریق صفحه فرود، آنها را مستقیماً در وب سایت خود جمع آوری کنید.

۷- تبلیغات آنلاین

تبلیغات آنلاین از قدرت وب برای بازاریابی محصولات شما استفاده می کند. امروزه تبلیغات آنلاین بسیار فراتر از تبلیغات بنری گسترش پیدا کرده است. امروزه ده ها روش برای تبلیغات دیجیتالی وجود دارد مانند تبلیغات گوگل ( گوگل ادز)، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات هدفمند و…

۸- بازاریابی محتوا

این روزها فقط تبلیغ محصولتان کافی نیست. برای ایجاد یک پایگاه مشتری وفادار و بازگشتی، تعامل بسیار مهم است. اینجاست که بازاریابی محتوا وارد می شود. به آن به عنوان جنبه انسانی برند خود فکر کنید. در حالی که بازاریابی دیجیتال برند شما را به مشتری معرفی می کند، بازاریابی محتوای موفق باید آنها را علاقه مند نگه دارد و کاربرانی را که یک بار مصرف می کنند به طرفداران سرسخت تبدیل کند.

دیجیتال برندینگ و دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ و دیجیتال برندینگ همگام و همسو هستند. اغلب می‌توانیم ببینیم که شرکت‌ها از برندسازی آنلاین در بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند. برندسازی از طریق بازاریابی دیجیتال به دستیابی به بهترین نتیجه کمک می کند. با این حال، تفاوت هایی بین این دو رشته وجود دارد که در اهداف مربوطه آنها منعکس می شود.

 به عنوان مثال، بازاریابی دیجیتال به دنبال افزایش مخاطبین هدف، گسترش پایگاه مشتری و افزایش نرخ تبدیل و درآمد است. از بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، کمپین های ایمیلی و سایر تکنیک ها برای دستیابی به اهداف استفاده می کند.

هدف برند دیجیتال کسب شناخت برند و وفاداری مشتری است. تاکتیک‌های مختلفی را برای تعامل با مشتریان بالقوه، ایجاد تعامل، ساختن و بیان یک داستان برند، قرار دادن ارزش‌ها و ویژگی‌های حیاتی شرکت در ضمیر ناخودآگاه مشتریان، برجای گذاشتن تأثیری ماندگار و برقراری روابط قوی با مخاطبان هدف به کار می‌گیرد تا پایه‌ای محکم برای کمپین‌ها ایجاد کند.

جمع بندی

آنچه مشتریان در مورد ما می گویند مهم تراست از آنچه ما در مورد خود می گوییم است. تلاش‌های ما در زمینه برندسازی دیجیتال، چیزهای زیادی در مورد اینکه ما چه کسی هستیم و چه ارزشی برای مشتریان، مشتریان، شرکا، اعضا یا مصرف‌کنندگان بالقوه خود ارائه می‌کنیم، می‌گوید. برخی ممکن است بر این باور باشد که برندسازی دیجیتال بر لوگو یا طراحی وب سایت ما متمرکز است و اینکه چگونه ممکن است بر درک مشتری از برند ما تأثیر بگذارد. اما، بسیار پیچیده تر است. در دنیایی متصل با نقاط تماس آنلاین بسیاری (مانند وب سایت ها یا برنامه ها، نتایج موتورهای جستجو، بررسی های آنلاین یا بحث های رسانه های اجتماعی)، بیشتر تصمیم ها پس از تجربه برند شما در فضای دیجیتال گرفته می شود.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا