کسب و کار

برندسازی چیست؟ [برندینگ و برندسازی شخصی]

پایگاه خبری توسعه برند، برندسازی به روش هایی اشاره دارد که در آن تصویری از سازمان، محصول، خدمات یا شخص ایجاد می کنید. برای برندسازی شخصی و محصول، هدف اصلی متمایز کردن محصول است. از نظر برندسازی، این به معنای متمایز کردن خود از رقبا در بازار است.

نکته: برای برندسازی شخصی یا شرکت خود بهتر و معروف کردن برند خود بهتر است وب سایت راه اندازی کنید و با دریافت مشاوره سئو مقصدی برای جستجوی کاربرانی که در حوزه  های فعالیت شما سوال دارند یا به دنبال خدمات هستند شوید.

فرآیند برندسازی شخصی

فرآیند کلی برندسازی شخصی شامل ۳ مورد می باشد:

  1. تعریف ویژگی ها و نقاط قوت خود به عنوان یک برند.
  2. تاکید بر ویژگی های منحصر به فرد خود در مقایسه با مارک های مشابه.
  3. یافتن راه هایی برای مدیریت برند شخصی شما.

چگونه برند خود را بسازیم؟

برند شخصی شما با این که چه کسی حرفه ای هستید و چه چیزی برندینگ شما را از سایر افراد متمایز می کند، تعریف می شود. از این مراحل برای برندسازی شخصی و موفق خود استفاده کنید:

۱. طراحی سایت و سئو

ایجاد یک وب‌سایت برای برند شما و انتشار پست‌های وبلاگ می‌تواند به افراد کمک کند تا بیشتر در مورد شما و آنچه که محصول یا خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند، اطلاعات کسب کنند. طراحی سایت وردپرس یکی از بهترین روش ها و مقرون به صرفه ترین راه ها برای توسعه برند شما می باشد. در راه اندازی وب سایت حتما صفحات زیر را در نظر بگیرید:

  • صفحه اصلی (نمای اصلی خدمات یا محصولات برند شما)
  • درباره ما (توضیحات کلی و مختصر درباره شما و برند شما)
  • معرفی برند (کسب و کار، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید مشخص کنید)
  • نمونه کار و رزومه (نمونه کار ها، افتخارات و رزومه موفق خود را به نمایش بگذارید)
  • تماس با ما (راه های ارتباطی را در سایت درج نمائید)

برندسازییک وب سایت همچنین می تواند راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن نمونه کارها یا اطلاعات تماس حرفه ای به سرعت و به راحتی باشد.

۲. آنچه شما را منحصر به فرد می کند را بیابید

هنگام شروع به تعریف برند خود، باید موارد زیر را شناسایی کنید:

  • نقاط قوت
  • مهارت ها
  • استعدادها
  • اهداف

به این فکر کنید که چه کارهایی را خوب انجام می دهید و به چه چیزهایی علاقه دارید. اشتیاق می تواند به شما انگیزه دهد که در طول چالش ها استقامت کنید. همچنین الهام بخش است، زیرا مردم افراد پرشور را تحسین می کنند. به عنوان مثال، اگر به اعداد و دقت علاقه دارید، می توانید از آن برای معرفی خود به عنوان یک حسابدار عالی استفاده کنید.

مثال دیگر می تواند یک خودکار را در نظر بگیرید. شاید ایجاد یک چراغ قوه روی خودکار معقولانه نباشد اما می تواند خودکار شما را منحصر به فرد کند. اگر تمامی خود کار ها از رنگ معمولی استفاده می کنند، شما می توانید رنگ خودکار خود را به صورت شب تاب تولید کنید. یا می توانید خودکاری تولید کنید که آن طرف آن غلط گیر داشته باشد.

به همین راحتی می توانید برندسازی منحصر به فرد و خاص داشته باشید.

۳. منحصر به فرد و برتر باشید

با ایجاد روش های معرفی به شکل منحصر به فرد برای محصول یا خدمات خود، در مورد برند خود خاص باشید. برای انجام این کار، مشخص کنید که چه ویژگی هایی دارید که شما را از رقبای خود منحصر به فرد می کند. دانستن اینکه چه کارهایی را می‌توانید بهتر یا مؤثرتر انجام دهید و برجسته کردن آن توانایی‌ها برای ساختن یک برند شخصی موفق، اساسی است. به طور کلی اگر از برندسازان برتر جهان بپرسید که چگونه برند خود را معرفی کنیم ؟ در جواب به شما خواهند گفت: “خاص و منحصر به فرد باشید” این یعنی پیروزی!

۴. مخاطب خاص و اصلی خود را مشخص کنید

مخاطبان و مشتریان هدف خود را شناسایی کنید. این گروه از افرادی است که شما ممکن است خودتان را برای آنها بازاریابی کنید. هنگامی که متوجه شدید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و چه کارهایی می توانید برای آنها انجام دهید، ایجاد یک استراتژی برندسازی آسان تر خواهد بود.

می توانید با تجزیه و تحلیل حوزه تخصصی خاص خود شروع کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک متخصص املاک و مستغلات هستید که در اجاره مسکن تخصص دارید، برای برندینگ کسب و کار خود روی مخاطبانی تمرکز کنید که به دنبال اجاره آپارتمان، خانه و آپارتمان هستند.

۵. ایجاد شهرت برای برند

هنگامی که پایه و اساس برند خود را با تعریف خود، اهداف و پلتفرم های انتخابی خود ایجاد کردید، می توانید شروع به ساختن مخاطب و کسب شهرت برای برند شخصی خود کنید. هدف این است که افراد علاقه مند به برند خود را متقاعد کنید که مهارت های شما معتبر است و تجربه حمایت از شهرت خود را دارید. برای شروع افزایش شهرت:

  • پلتفرم های آنلاینی را که در آن مشتریان بالقوه پیدا خواهید کرد، شناسایی کنید.
  • نام تجاری خود را از طریق پست های رسانه های اجتماعی عمومی کنید.
  • کسب اطلاعات و تماس با شما را برای مردم آسان کنید.
  • به گروه های رسانه های اجتماعی آنلاین مرتبط با محصول یا خدمات خود بپیوندید و به طور فعال مهارت ها یا خدمات خود را در آن گروه با برندینگ خود تبلیغ کنید.

کسب شهرت در برندسازی خدمات و محصول همچنین شامل فعال بودن در جامعه حرفه ای و کسب شهرت دقیق و آگاه است.  به عنوان مثال، اگر زمینه اصلی تخصص شما اقتصاد است، می توانید با ایجاد یک وبلاگ که در آن ایده های مرتبط با اقتصاد خود را بیان می کنید و آنها را در گروه های رسانه های اجتماعی مربوطه به اشتراک می گذارید، مخاطب و شهرت ایجاد کنید.

۶. آنالیز و بررسی روش های برندینگ رقبا

زمانی که یاد می گیرید چگونه برندسازی کنید، می تواند برای تحقیق در مورد همتایان خود در حوزه کاری مفید باشد. شما می توانید در مورد نحوه برندسازی آن ها برای خود بیاموزید و تصمیم بگیرید که کدام عناصر ممکن است به شما و استراتژی بازاریابی شخصی شما مرتبط باشد.

همچنین می‌توانید با همتایان خود تحقیق کنید تا در مورد چیزهایی که شما را ارزشمند می‌کند بیشتر بدانید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که یک روش منحصر به فرد برای تکمیل یک کار معمولی مربوط به کار از دیگر متخصصان رشته خود دارید. دانستن این موضوع ممکن است هنگام ایجاد برند شخصی خود مفید باشد.

۷. شبکه شدن و ارتباط با دیگران

تا آنجا که ممکن است افراد و برندهای مرتبط را جستجو کنید و برای همکاری با آنها تماس بگیرید. این همچنین می تواند به شما کمک کند تا به عناصر برند آنها دسترسی پیدا کنید، از جمله:

  • شهرت، آبرو
  • اعتبار
  • حضار

برای مثال، اگر در گروه‌های رسانه‌های اجتماعی خود افرادی را پیدا کردید که ویژگی‌های مشابهی دارند اما برندی بزرگ‌تر از شما دارند، می‌توانید با آنها تماس بگیرید و همکاری‌های مختلفی را پیشنهاد دهید. همچنین ممکن است توضیح دهید که چرا کار با شما ممکن است برای آنها مفید باشد.

۸. رقبای خود را آنالیز کنید

آنالیز رقبا  می تواند به شما در شناسایی فرصت هایی برای رشد خود کمک کند. بهترین راه برای انجام این کار ممکن است به حوزه تخصص شما بستگی داشته باشد. در بسیاری از موارد، می توانید این کار را از طریق تحقیقات آنلاین انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما یک حرفه ای بازاریابی در صنعت خودرو هستید، می توانید رقابت خود را با مطالعه کمپین های بازاریابی عمده ای که توسط دیگر خودروسازان انجام می شود، تجزیه و تحلیل کنید.

۹. بازخورد ها و پیشنهادات کاربران را دریافت کنید

از دوستان، خانواده و مخاطبین صنعت بازخورد در مورد برند خود بخواهید. سپس می توانید از این بازخورد برای تغییر استراتژی های بازاریابی و تنظیم دقیق صدای برند خود استفاده کنید. به طور خاص، ممکن است در مورد:

  • رویکرد رسانه های اجتماعی شما
  • ظاهر حرفه ای وب سایت و وبلاگ شما
  • ارزش محصول و خدمات شما

به عنوان مثال، اگر از محصول جدید خود عکس هایی را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید و پاسخ های مثبت زیادی به عکس های خود دریافت کنید، متوجه خواهید شد که در حال دستیابی به مخاطبان هدف خود هستید. با این حال، اگر سؤالات زیادی از افرادی دریافت کنید که محصول شما را درک نمی کنند، می دانید که باید در بازاریابی خود مختصرتر صحبت کنید.

برندسازی شخصی برای بلاگرها و یوتیوبرها

نیت خوب برنده می شود – اینترنت همه چیز را به شما خواهد گفت، بنابراین مشخص کنید که می خواهید چه کسی در جهان باشید.

ذهنیت شرکت رسانه ای داشته باشید – به لطف تغییر توجه مدرن، این موضوع کمتر به بیلبوردها و آگهی های بازرگانی می پردازد و بیشتر به تولید هر چه بیشتر محتوا می پردازد.

فرهنگ هک و خرید تبلیغات: پول خود را در جایی بگذارید و روی رسانه های پولی و اینفلوئنسرها سرمایه گذاری کنید تا به شما در هک فرهنگ کمک کنند.

امتیازات خود را بشناسید – در مورد آنچه می دانید صحبت کنید. در مورد چیزی که نمی دانید صحبت نکنید ساده.

سند بیش از ایجاد – بیش از حد به آن فکر نکنید. زندگی خود را بگذرانید، همه چیز را مستند کنید، و پست بگذارید… حداقل ۱ بار در هفته برای محتوای طولانی و ۶ تا ۷ بار در روز برای اینستاگرام، اسنپ چت و غیره.

همه طرف های خود را نشان دهید – لازم نیست در یک سطل قرار بگیرید. خودتان باشید، محتوای خود را متنوع کنید و به مخاطبان خود نشان دهید که واقعاً چه کسی هستید.

فروش بیش از برند – برخی چیزها بازدهی کوتاه مدت برای شما به ارمغان نمی آورند اما در طول زمان برند شما را می سازند.

صد در صد معتبر باشید – “جعلی و فیک” هرگز برنده نمی شود. خودت را خفه نکن تا جا بیفتی – خودت باش و بگذار این چیزی باشد که تو را متمایز می کند.

در مورد تولید محتوا و سئو هوشمندانه عمل کنید – همه چیز در مورد محتوای ستونی و استفاده مجدد است. در بین پلتفرم ها استراتژیک دریافت کنید.

کیفیت و کمیت – به یاد داشته باشید، کیفیت ذهنی است، کمیت نیست. نمایندگان خود را قرار دهید و اجازه دهید بازار تصمیم بگیرد.

ارزش پیشنهاد دهید – سؤال بپرسید، نظرات را بخوانید و به مخاطبان خود اجازه دهید محتوای شما را تقویت کنند.

ثابت باشید – اگر همه کاره نباشید نمی توانید یک برند بسازید. هر روز برای خود و مخاطبان خود نشان دهید.

این یک ماراتن است – نگران لایک و فالوور نباشید. سرت را پایین بگیر و مسافت را طی کن

کار را انجام دهید – مطمئن شوید که نه تنها در رسانه های اجتماعی، بلکه در زندگی واقعی نیز “متخصص” هستید. فقط برند خود را نسازید، آن را زندگی کنید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا