یادداشت برند

برند کارفرمایی چیست؟

پایگاه خبری توسعه برند، برند کارفرمایی، اعتبار و شهرت سازمان شما به عنوان کارفرما است. چیزی است که جویندگان کار و کارمندان در واقع در مورد شما فکر میکنند. این چیزی است که آنها به دوستان و آشنایان خودشان میگویند وقتی شما در اطراف نباشید. هرچند ممکن است این محسوس نباشید اما برند کارفرمایی شما دارایی است که به ترویج دائمی نیاز دارد.

تعاریف ارائه شده برای برندهای کارفرمایی

به طور کلی برندهای کارفرمایی همه تلاششان را میکنند تا فرایند استخدام را بهبود ببخشند. علاوه بر آن، بعضی از آنها کارشان را بسط میدهند و روی فرهنگ کاری سالم و سازنده کار میکنند. با این حال، با اینکه برندهای کارفرمایی به نظر ایده خوبی می آیند، باز هم معمولا در حد ایده باقی میمانند. ما به چند دلیل، به ندرت برند کارفرمایی کارآمد پیدا میکنیم. بسیاری از شرکتها، کارمندان منابع انسانی متعددی دارند که موظف هستند کل روند استخدام را مدیریت کنند؛ این بدین معنا است که در نهایت برندهای کارفرمایی هدف مشخصی ندارند. علاوه بر آن، بازاریابان علاقه زیادی به حل مشکلات دیگران ندارند. در نتیجه، میزان رضایتی که شرکتها در برابر چنین خدماتی دارند، ضعیف است و نیاز به اصلاحات دارد.

برند کارفرمایی، نشان دهنده تاثیر اعتبار و شهرت و روند مدیریت شما به عنوان کارفرما در میان جویندگان کار، کارکنان و سهامداران کلیدی و اصلی است. برند کارفرمایی، در بر گیرنده همه کارهایی است که شما انجام دهید تا سازمان شما به عنوان کارفرما مورد انتخاب قرار گیرد.

برند کارفرمایی، اصطلاحی است که برای صحبت کردن در مورد شهرت و محبوبیت شرکت از نقطه نظر کارفرمای احتمالی به کار میرود و ارزشی را توصیف میکند که شرکت برای کارمندانش قائل است. برندسازی کارفرمایی، روند استخدام و نگهداری کارمند در شرکت شما است. برندهای کارفرمایی بازتابی از جایگاه و ارزش کارمند در شرکت را ارائه می دهند.

برند کارفرمایی شما، اعتبار و شهرت سازمان شما به عنوان کارفرما است. به عبارتی ساده تر، چیزی است که جویندگان کار و کارمندان در واقع در مورد شما فکر میکنند. این چیزی است که آنها به دوستان و آشنایان خودشان میگویند وقتی شما در اطراف نباشید. هرچند ممکن است این محسوس نباشید اما برند کارفرمایی شما، نوعی دارایی است که به ترویج دائمی نیاز دارد. استخدام، همان قسمتی است که برندهای کارفرمایی مفید واقع میشوند.

چرا وقتی در مورد برند کارفرمایی صحبت میکنیم، از کلمات مدیریت و تاثیرگذاری به جای تصاحب و امر کردن صحبت میکنیم؟ چون که برند کارفرمایی، در واقع چیزی نیست که صاحبش باشید و یا آن را تصاحب کنید. اعتبار و شهرت شما به عنوان کارفرما در ذهن داوطلبین و کارمندان است، و مفهومی است که توسط افکار و برداشت هایشان شکل می گیرد. شما در هر صورت برند کارفرمایی دارید، حتی اگر به صورت فعال آن را مدیریت نکنید؛ البته این مفهوم انتزاعی و ذهنی است. داوطلبین و کارمندان در مورد شما نظری دارند، و اگر شما روی تاثیرگذاری و ظاهر آن کار نکنید، باید به رحم و عدالت آنها امید ببندید.

What is an employer brand 01 - برند کارفرمایی چیست؟

در مورد کلیت استخدام در شرکت شما و تلاش های حفظ آن به عنوان مجموعه ای از تعاملات فردی فکر کنید. هرگونه تماس بین کارفرما و کارمند، تاثیری بر روی داوطلبین و کارمندان باقی می گذارد؛ که این تعاملات برند کارفرمایی شما و توانایی شما در استخدام و حفظ افراد عالی را شکل میدهد. بدون مدیریت مناسب، هر کدام از این تعاملات میتواند معامله را به هم بزند و باعث شود داوطلبین و کارمندانی را از دست بدهید و به این صورت دچار ضرر شوید.

بیشتر بخوانید:

انواع برند چیست؟

مزایای برند کارفرمایی

داشتن برند کارفرمایی قوی چندین مزایا دارد. در دنیای کسب و کار مدرن، برند کارفرمایی شرکت مذکور را جای خوبی برای کار کردن معرفی میکند. برای ارتباط با کارمندان فعلی، علاوه بر جذب نیروی کار جدید استفاده میشود. علاوه بر آن، مطالعات نشان میدهد که تاثیر مستقیمی بر استفاده از استعدادها دارد. شرکتها با سابقه بهتر، کارمندان با کیفیت تر و رضایتمندتر دارند. علاوه بر آن، تجربه داوطلبین به طور چشمگیری بهبود یافته است و موجب نگه داشتن طولانی مدت تر کارمند میشود.

با وجود اینکه این برندسازی مزایای بیشماری دارد، تا اواسط دهه نود میلادی توجه گسترده ای دریافت نکرده بود. با راه اندازی اولین اعلانات آنلاین و اینترنتی مشاغل، توجه ها به برندهای کارفرمایی معطوف شد. تقریبا یک شبه، کارمندان به میلیونها فرصت در سراسر کشور دسترسی داشتند. نیروی کار بیشتر از همیشه سیال شد. دیگر کمتر کارمندی علاقمند بود که مدت زمان زیادی را در یک شرکت سپری کند؛ به خصوص شرکتی که به کارمندانش بی اهمیت بود.

What is an employer brand 02 - برند کارفرمایی چیست؟

به چند آمار در ذیل نگاهی بیندازید، که نشان میدهند چرا برند کارفرمایی اهمیت دارد:

نود و پنج درصد داوطلبین، زمانی که به دنبال فرصتهای شغلی جدید میگردند، اعتبار شرکت را به عنوان سنجش کلیدی شناسایی میکنند. به طور کلی هر داوطلب –چه ساعی و کنشگر، چه مطیع و تسلیم یا چیزی میان این دو- اعتبار شرکت شما را پیش از فرستادن درخواست شغل بررسی میکنند.

شصت و شش درصد جویندگان کار میخواهند در مورد فرهنگ و ارزشهای شما بدانند. داوطلبین رسما به ما میگویند که چه چیزی میخواهند زمانی که دنبال شغل می گردند. تلاشهای برند کارفرمایی شما میتواند راه بسیار خوبی برای ارتباط گرفتن با این خواسته ها باشد.

شصت و نه درصد از داوطلبین، پیشنهاد کاری شرکتها با برندهای کارفرمایی بد را رد میکنند، حتی اگر بیکار باشند. حتی ترس از بیکاری کافی نیست تا فرد با برندهای کارفرمایی بد مشغول به کار شود.

شرکتها با برند کارفرمایی ضعیف باید حداقل ده درصد حقوق را افزایش دهند تا استعدادها را جلب کنند. تصور کنید مجبور باشید برای هر استخدامی که انجام میدهید، ده درصد بیشتر پرداخت کنید. حالا وضعیت استخدام خود را بسنجید تا ببینید آیا تا به امروز بدون آنکه متوجه شوید ده درصد اضافه قیمت پرداخت می کردید یا نه.

چهل درصد از داوطلبین تابع و تسلیم، موقعیت شغلی جدید بدون افزایش حقوق را می پذیرند اگر شرکت برند کارفرمایی خوبی داشته باشد. برند کارفرمایی مثبت تمام چیزی است که لازم است تا با بدنامی هایی که در آینده توسط نیروی کار به وجود می آید، غلبه کنید.

تا بیست و سه درصد از نیروی کار هجده تا سی و چهار ساله کاهش حقوق را می پذیرند تا به شرکتی با برند کارفرمایی خوب بپیوندند. ما پیشنهاد نمی کنیم به صورت عمدی حقوق کمی پرداخت کنید، فقط قصد تاکید بر روی تاثیر اعتبار و شهرت داریم.

What is an employer brand 03 - برند کارفرمایی چیست؟

ابزارهایی برای بهبود برند کارفرمایی شما

بازاریابی استخدام، درخواست شیوه ها و فنون بازاریابی برای نشان دادن برند کارفرمایی در ویترین است. ابزارهای بازاریابی استخدام میتواند به شما کمک کند تا به طور چشمگیری برند کارفرمایی خود را بهبود ببخشید. آنها میتوانند به شما کمک کنند در تارنمای مرتبط به شغل، ویترین خود را نمایش دهید. درست کردن پویشهای نامه الکترونیک برای داوطلبین شغل و افزایش آگاهی در مورد برند شما از موارد دیگری است که میتوانند به شما کمک کنند.

Mohsen gholampour pic - برند کارفرمایی چیست؟

یادداشت

محسن غلام پور
مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری توسعه برند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا