رونمایی از نقشه اکوسیستم لندتک ایران
رویداد لندتک به عنوان تخصصیترین رویداد این حوزه با حضور حدود ۱۰۰ کسب و کار و با هدف فرهنگ سازی مناسب، حل چالشها و آشنایی فعالین با یکدیگر در ۱۷ و ۱۸ مردادماه برگزار میشود.
به گزارش توسعه برند- جواد راشدی؛ نشست خبری رویداد لندتک روز یکشنبه (۱۴ مرداد) در محل اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. در این نشست خبری مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون نوآوری و تحول اتاق بازرگانی تهران؛ سعید رسول اف، نائب رئیس کمیسیون نوآوری و تحول اتاق بازرگانی تهران، مینا والی، مدیرعامل شبکه عصر تراکنش؛ رضا جمیلی، دبیر رویداد لندتک ایران و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.
فراگیری صنعت لندتک در کشور
رضا قربانی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون نوآوری و تحول اتاق تهران در ابتدای نشست با اشاره به فراگیری لندتک در سطح کشور گفت: با توجه به تبلیغاتی که در سطح شهرها انجام میشود، متوجه میشوید که بسیاری از این تبلیغات در حوزه لندتک یا همان تامین مالی خرد است. لذا اکنون بهترین زمان درباره صحبت در مورد لندتکهاست. ما در پایان امیدوارم که بتوانیم نقشه اکوسیستم لندتک ایران را رونمایی کنیم.
مازیار نوربخش، رئیس کمیسیون نوآوری و تحول اتاق بازرگانی تهران در ادامه نشست بیان کرد: ما سعی کردیم در کمیسیون حوزههای زیادی از فناوری را مطرح و بررسی کنیم. یکی از موارد که به آن پرداختیم موضوع لندتکها و مشکلاتشان بود. لذا ما از هر مجموعهای که به دنبال رفع چالشهاست حمایتهای لازم را انجام میدهیم تا گامهای مثبتی برداشته شود.
سعید رسول اف، نائب رئیس کمیسیون نوآوری و تحول اتاق بازرگانی تهران با اشاره به استقبال این کمیسیون از مجموعههای اقتصاد دیجیتال گفت: اتاق تهران به عنوان پارلمان بخش خصوصی محل مناسبی است تا فعالین بخشهای متفاوت را جمع کنیم، چالشها و فرصتهای مرتبط با صنایع آنها را بررسی و در جاهایی که فرآیند نیاز به تنظیمگری مجدد دارد بتوانیم تبادل افکار و اندیشه را فراهم و به رشد صنعت کمک کنیم.
حدود ۱۰۰ کسب و کار در صنعت لندتک ایران فعالیت دارند
مینا والی، گفت: ما از حدود یکسال پیش به دنبال برگزاری چنین رویدادی بودیم تا بتوانیم فعالان حوزه لندتک رو دور هم جمع کنیم. تا کنون بر اساس لیستی که تهیه شده حدود صد کسب و کار در ایران در حوزه لندتک فعالیت دارد و ما سعی کردیم در کنار بازیگران بزرگ حوزه لندتک، بازیگران کوچک را هم دعوت کنیم تا در این صنعت دیده شوند.
لندتک به رقابت مجدد بازیگران اقتصاد دیجیتال در ایران کمک کرده است
رضا جمیلی، دبیر رویداد لندتک: مهمترین اتفاق رویداد لندتک رونمایی از نقشه اکوسیستم است. اما پیامی که در سه یا چهار ماه گذشته در خلال انجام کارهای رویداد به آن رسیدیم این بود که چیزی که دوباره فعالین تجارت الکترونیک رو در نقطه رقابت قرار داده، لندتک است. میتوان گفت صنعت لندتک، دارد تجارت الکترونیک ایران را بازنویسی میکند و حتی تجارت سنتی هم تحت تاثیر لندتکها تغییر خود را آغاز کردهاند. لذا ما سعی داریم این پیامهایی که در پیش تولید رویداد به آن رسیدیم را در خود رویداد منعکس کنیم.
وی ادامه داد: لندتک و ابزارهای فناورانه میتواند به بازیگرانی که دیرتر پا به عرصه رقابت تجارت الکترونیک گذاشتند کمک کند که این موضوع برای تجارت الکترونیک ایران و حتی بصورت کلی برای اقتصاد ایران مفید باشد.
رضا جمیلی در پاسخ به سوال توسعه برند که نقش دانشگاه شریف در این رویداد چه هست و مخاطبان این رویداد چه کسانی هستند گفت: به دلیل اینکه در دنیا، فضای آمادمیک پیشران فناوری و توسعه است ما سعی داشتیم در ایران هم چنین اتفاقی بیفتد زیرا در حال حاضر دانشگاههای ما همگام با صنعت روز دنیا نیستند. ما در رویدادهای قبلی مدام از سمت جامعه دانشجویی این درخواست را داشتیم که ما چگونه میتوانیم در فضای نوآوری مشارکت داشته باشیم. لذا در این رویداد با چند دانشگاه به خصوص انجمنهای دانشجویی و افرادی که ایدهای برای کسب و کار داشتند گفتگو و اولویتهایی را دریافت کردیم و آن اولویت را به برخی مباحث محتوایی رویداد تبدیل کردیم. همچنین سعی کردیم که فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر دانشجویان با کسب و کارها در رویداد فراهم کنیم و حدود ۱۰ از مشارکت کنندگان این رویداد دانشجویان ۸ دانشگاه برتر کشور هستند که بصورت رایگان در رویداد حضور پیدا خواهند کرد.
وی با اشاره مشکلات سواد مالی در ایران و استفاده از لندتکها ادامه داد: با توجه به درخواستهایی که ما از سوی بعضی شرکای برگزار کننده رویداد داشتیم ما در این رویداد کلاسهای آموزشی برای بالا بردن سواد مالی کاربران این صنعت هم خواهیم داشت.