برندهای خارجی

برند تویوتا اهداف خود را از دست داد

پایگاه خبری توسعه برند، شرکت تویوتا موتور امروز سه‌شنبه (۳۰ آگوست) اعلام کرد که تولید خودروی جهانی آن در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۶ درصد کاهش یافته است و هدف خود را برای چهار ماه متوالی از دست داده اسبرت زیرا شیوع کووید، آب‌وهوای سخت و بررسی فراخوان علاوه بر کمبود مداوم تراشه به تولید آسیب می‌زند.

بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش در ماه گذشته ۷۰۶ هزار و ۵۴۷ دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرد که کمتر از هدف خود برای حدود ۸۰۰ هزار دستگاه و تولید سال قبل ۷۷۳ هزار و ۱۳۵ بود. تولید در چهار ماهه اول سال مالی جاری، ۱۰.۳ درصد کمتر از برنامه اولیه خود بوده است.

صنعت خودروی جهانی از اختلالات زنجیره تامین ناشی از کمبود تراشه و محدودیت‌های سختگیرانه چین در برابر کووید عبور کرده است اما تویوتا همچنین با باران شدید در ژاپن مقابله کرده است، خط تولید به دلیل بررسی فراخوان و شیوع ویروس کرونا در یک کارخانه محلی متوقف شده است.

تویوتا اعلام کرد که تولید داخلی ۲۸.۲ درصد کاهش یافته است که بیش از رکورد تولید ۴.۵ درصد جولای در خارج از کشور  و ناشی از بهبود قوی در اروپا، چین و بقیه آسیاست. با این حال، ضعف پایدار در عملکرد کلی در ماه جولای این نگرانی را ایجاد کرده است که تویوتا ممکن است مجبور شود هدف تولید سالانه ۹.۷ میلیون خودروی خود را در شرایطی که چین محدودیت‌های همه‌گیر را لغو می‌کند و کمبود تراشه نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد، کاهش دهد.

خودروهای لکسوس، بنز، پورشه، بی ام و، کیا، هیوندای به حراج گذاشته می شود
بیشتر بخوانید

این شرکت در اوایل این ماه اعلام کرد که به هدف تولید سالانه خود ادامه می دهد زیرا قصد دارد تولید را تا ماه نوامبر افزایش دهد. انتظار می‌رود تولید در ماه سپتامبر، به حدود ۸۵۰ هزار دستگاه برسد که یک رکورد در ماه است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا