برندهای خارجی

عنوان باارزش ترین برند جهان به برند اپل تعلق گرفت

پایگاه خبری توسعه برند،در نظرسنجی کانتار برند زد (Kantar BrandZ)، اپل با کنار زدن آمازون از جایگاه برتر، عنوان باارزش‌ترین برند جهان را برای نخستین بار در سه سال گذشته تصاحب کرد.

اپل با عبور از سایر رقبای بازار باارزش‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ شد. در این رتبه بندی گوگل بعد از اپل در جایگاه دوم و آمازون رتبه سوم را از آن خود کرده است. ارزش برند اپل امسال به ۹۴۷ میلیارد دلار رسیده است در حالی که در نظرسنجی کانتار، آمازون به رتبه سوم تنزل کرده است. اپل آخرین بار در سال ۲۰۱۵، عنوان با ارزش‌ترین برند جهان نام گرفته بود.

گوگل و آمازون پس از اپل
در رتبه دوم این نظرسنجی، غول موتور جستجو، یعنی گوگل قرار گرفته که طبق آن، ارزش این شرکت با رشد ۷۹ درصدی، نزدیک به ۸۲۰ میلیارد دلار است.  آمازون که قبلا جایگاه اول این نظرسنجی را کسب کرده بود، اکنون در جایگاه سوم دیده می‌شود و ارزش آن در بازار حدود ۷۰۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

برند فشن لویی ویتون که متعلق به شرکت LVMH است، نخستین برند لوکسی است که در میان ۱۰ برند برتر قرار گرفت. ارزش این برند با وجود بازگشت کند مصرف کنندگان پس از پاندمی کووید، رشد ۶۴ درصد داشت و به ۱۲۴.۲ میلیارد دلار رسید. شرکت تسلا با ۱۸ پله صعود، در رتبه بیست و نهم ایستاد و با افزایش علاقه به خودروهای برقی، به برترین برند خودرو تبدیل شد.

هدف از نظرسنجی کانتار، نشان دادن تاثیر برند بر ارزش بازار یک شرکت و توانایی آن در فروش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا