برندهای ایرانی

پیشنهادات معاون گردشگری استانداری فارس برای تلاش در حوزه برندسازی شهرستان میمند

پایگاه خبری توسعه برند، معاون گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه اقتصاد گردشگری ریشه ای چندصد ساله در میمند دارد، اعلام کرد که رویداد گل و گلاب در اردیبهشت ماه در این شهر برگزار می‌شود.

محمد فرخ‌زاده در سفر به شهرستان فیروزآباد و بخش میمند بر فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه میمند تاکید و خاطرنشان کرد شهرها و اقتصادهای کوچک گاهی می‌توانند قاعده‌ها را بر هم بزنند و با خلاقیت و نوآوری موجبات رشد و شکوفایی کل منطقه را فراهم کنند.

او با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در این شهر، از مسئولین خواست با فعال کردن معاونت فرهنگی و گردشگری نسبت به فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر تلاش مضاعفی انجام دهند.

معاون استاندار فارس در ادامه بر بازنگری در طرح تفصیلی تاکید کرد و افزود ایجاد المان‌ها و تابلوهای شهری مرتبط با ظرفیتهای میمند، توجه بیشتر به خدمات شهری، ایجاد کیوسک‌های از من بپرس و آموزش راهنمایان گردشگری، برای معرفی جاذبه‌های گردشگری منطقه به مسافرین میتواند راهگشا باشد.

به اعتقاد فرخ‌زاده استفاده از ظرفیتهای قوی و خلاق جوانان منطقه در این حوزه میتواند نویدبخش آینده روشن و درخشان برای توسعه میمند و معرفی آن به استان، کشور و حوزه بین الملل باشد و لازم است مسئولین با آموزش کشاورزان، صنعت گران و تجار و همچنین آموزش صنایع دستی و گردشگری و هتل داری شرایط را برای رشد آنها فراهم کنند.

او از اداره میراث فرهنگی استان نیز خواست کارگاه شیشه گری تاریخی میمند را هرچه سریعتر به چرخه تولید بازگردانند.

نائب رئیس شورای عالی گردشگری فارس همچنین خطاب به فعالان بخش خصوصی این منطقه نیز به بیش از پنجاه نوع گردشگری در دنیا اشاره کرد و افزود: توجه به گردشگری خوراک، گردشگری علمی و صنعتی، گردشگری اقوام، گردشگری سوغات و صنایع دستی، گردشگری کشاورزی و باغات، نجوم و توجه به زیست بوم منطقه و سایر شقوق گردشگری و با ایجاد خلاقیت و نوآوری و تعریف رویدادهای متنوع، میتوان بهانه‌های مختلفی برای استمرار حضور گردشگران ایجاد کرد.

اخذ مجوزهای حمایتی، توجه ویژه به گیاهان دارویی و محصولات متنوع این بخش، اصلاح الگوی کشت، استاندارد سازی و برندسازی، پرهیز از خام فروشی و تولید محصولات ترکیبی و توجه به انواع سلیقه‌ها در بازارهای هدف، توجه به صنعت بسته بندی و رنگ، تبلیغات بازاریابی و بازارسازی، ایجاد صنایع پایین دستی، برگزاری جشنواره‌های تخفیف، برگزاری همایش سرمایه گذاری در حوزه نوشیدنی‌ها، از پیشنهادات دیگر معاون استاندار برای رونق اقتصاد گردشگری منطقه بود.

او در پایان با تاکید بر حفظ اتحاد و انسجام و مشارکت جمعی بین فعالان اقتصادی منطقه و توجه به صادرات و حضور نمایندگان میمند در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی افزود در شرایط تحریم بهترین روش، ارتباط و مراوده با کشورهای دوست و توجه به نیازها و بازارهای موجود است و هم اکنون کشورهای عربی خریدار بسیار خوبی برای اینگونه محصولات هستند.

فرخ‌زاده با بیان اینکه متاسفانه علی رغم تلاش‌های انجام شده هنوز برند میمند آنطور که باید در کشور و دنیا مطرح نشده است، اظهار کرد: رایزن‌های بازرگانی سفارت خانه‌ها، سازمان توسعه تجارت کشور، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و بانک‌ها می‌توانند کمک زیادی به توسعه این بخش داشته باشند و مجموعه حاکمیتی نیز با ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های بین بخشی آماده هر نوع همکاری در این حوزه است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا