برندهای ایرانی

صنعت کفش می تواند در آینده به یکی از کالاهای برند صادراتی تبدیل شود

پایگاه خبری توسعه برند، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تاکید بر ظرفیت یک میلیارد دلاری صادرات صنعت کفش، گفت: در صورتی‌ که ظرفیت کامل این محصول بازیابی شود می‌تواند ۲ درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.

حمیدرضا مقصودی در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی کفش قم، در جمع خبرنگاران بیان کرد: صنعت کفش دارای ابعاد بین‌المللی ویژه‌ای است و هم اینک تعداد زیادی از تجار خارجی در این نمایشگاه حضور به هم رسانده‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت کشور ایران با صادرات چند صد میلیون دلار کالا یکی از صنایع موفق و پیشرفته است، گفت: در حاضر صنعت کفش در بخش مواد اولیه ۴۰ درصد و در بخش تبدیل مواد اولیه به محصول نهایی ۱۰۰ درصد تکمیل است.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور ادامه داد: اگر زنجیره تولید این محصول تکمیل شود حجم ارزش‌افزوده صنعت کفش چندین برابر بیشتر از حجم کنونی آن خواهد شد.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور با تاکید بر ظرفیت یک میلیارد دلاری صادرات صنعت کفش، گفت: در صورتی‌ که ظرفیت کامل این محصول بازیابی شود می‌تواند ۲ درصد از کل صادرات کشور را به خود اختصاص دهد.پ

مقصودی برگزاری نمایشگاه تخصصی و بین‌المللی قم را یک رویداد بی‌نظیر یاد کرد و تصریح کرد: این صنعت می‌تواند طی ۵ سال آینده با صادرات ۲ درصد از کل حجم صادرات ایران به یکی از کالاهای برند و نخست صادراتی تبدیل شود.

رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به برنامه برخی از دانشگاه‌های قم در راه‌اندازی رشته مهندسی کفش، گفت: شرط موفقیت این رشته در ایجاد پیوند و ارتباط عمیق با صنعت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا