برندهای خارجی

موتور جست‌وجوی مجهز به هوش مصنوعی برند گوگل پولی می‌شود

پایگاه خبری توسعه برند،  برند گوگل در نظر دارد برای ویژگی‌های ممتاز موتور جست‌وجوی مجهز به هوش مصنوعی مولد خود، هزینه دریافت کند. روزنامه فایننشال تایمز روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه، گزارش کرد این غول فناوری سرگرم بررسی گزینه‌های مختلف از جمله گنجاندن ویژگی‌های جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی در سرویس‌های اشتراک پولی خود است که در حال حاضر، امکان دسترسی به دستیار هوش مصنوعی جدید جمنای را در جی‌میل و داکس می‌دهد. سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) در ساعات پس از معاملات رسمی، حدود یک درصد کاهش یافت.

با این اقدام، گوگل برای نخستین بار است که یک محصول اصلی خود را پشت یک دیوار پرداخت قرار می‌دهد؛ آن هم در شرایطی که به دنبال رشد در فضای به‌شدت رقابتی هوش مصنوعی است. طبق گزارش فایننشال تایمز، موتور جست‌وجوی سنتی گوگل، رایگان خواهد ماند و تبلیغات در کنار نتایج جست‌وجو حتی برای مشترکین ظاهر می‌شود. گوگل در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: «ما روی یک تجربه جست‌وجوی بدون تبلیغات کار نمی‌کنیم یا چنین چیزی را در نظر نداریم. همان‌طور که قبلا بارها انجام داده‌ایم، به ساخت قابلیت‌ها و خدمات ممتاز جدید برای ارتقای امکانات اشتراک خود در سراسر مجموعه گوگل، ادامه می‌دهیم.» بر اساس گزارش رویترز، گوگل که فناوری پایه را برای رونق هوش مصنوعی امروزی ابلاغ کرد، همچنان درگیر جنگ با دو بازیگر صنعتی است که شامل شرکت OpenAI، خالق چت جی‌پی‌تی و حامی آن مایکروسافت هستند که توجه دنیای تجارت را به خود جلب کرده‌اند.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا