کسب و کار

معنای واقعی محتوای تازه برای گوگل و نحوه ایجاد آن

پایگاه خبری توسعه برند، معمولاً می‌شنویم که داشتن محتوای تازه می‌تواند به سئوی شما کمک کند. اما منظور دقیق از محتوای تازه چیست؟

محتوای تازه چیست؟

 

محتوای تازه به محتوای اخیراً منتشر شده، به روز شده یا بازنویسی شده اشاره دارد. گوگل و کاربرانش از محتوای تازه قدردانی می‌کنند زیرا احتمال دقیق‌تر بودن آن بیشتر است.

 

از زمان به‌روزرسانی الگوریتم تازگی خود در سال ۲۰۱۱، جستجو برای کلمات کلیدی پرطرفدار یا حساس به زمان، گوگل را وادار می‌کند تا صفحات جدیدتری را با به‌روزترین اطلاعات در اولویت قرار دهد. به‌روزرسانی تازگی حداقل یک نتیجه را در صفحه برای ۳۵٪ از جستجوها تحت تأثیر قرار داد.

 

ما می‌توانیم چهار تاریخ مرتبط با هر URL که به صورت آنلاین منتشر شده است را شناسایی کنیم:

 

  • منتشر شده: زمانی که صفحه در وب‌سایت آپلود شد.
  • ایندکس شده: زمانی که خزنده‌ها برای اولین بار صفحه را کشف کردند و آن را به جستجوی گوگل اضافه کردند.
  • آخرین خزیدن: زمانی که صفحه آخرین بار توسط آن ربات‌ها خزیده شد.
  • اصلاح شده: زمانی که آخرین تغییر در صفحه انجام شد.

 

اگر صفحه‌ای پس از اولین خزیدن به‌روزرسانی و بازنشر شود، زمان انتشار نشان‌دهنده آخرین زمان ویرایش صفحه توسط وب‌سایت است. اگر صفحه بدون انتشار مجدد به روز شود، به‌عنوان زمان تغییریافته نشان داده می‌شود.

گوگل چگونه تازگی محتوا را اندازه‌گیری می‌کند؟

 

به گفته Moz ، گوگل تازگی محتوای شما را بر اساس عوامل زیادی تخمین می‌زند، از جمله:

 

  • تاریخ شروع صفحه: تاریخی که توسط گوگل ایندکس شد.
  • مقدار تغییر در صفحه به روز شده:  تغییرات بزرگ نشان‌دهنده تازگی بیشتر است.
  • تعداد تغییرات در محتوای اصلی صفحه:  تغییرات در محتوای اصلی صفحه، طراوت بیشتری نسبت به تنظیم برچسب‌های تاریخ/زمان می‌افزاید.
  • نرخ تغییر صفحه: تغییرات مکرر در صفحه نشان‌دهنده تازگی بیشتر است.
  • نرخ ایجاد صفحه جدید:  وب‌سایت‌هایی که بیشتر صفحات جدید اضافه می‌کنند ممکن است امتیاز تازه‌تری دریافت کنند.
  • تازگی بک لینک‌ها به صفحه:  لینک‌هایی از سایت‌هایی که امتیازات تازگی بالایی دارند می‌توانند امتیاز شما را بهبود بخشند.

آیا محتوای تازه یک فاکتور رتبه‌بندی گوگل است؟

 

فاکتور تازگی یکی از عوامل متعدد یا سیگنال‌های اعتمادی است که هر دو الگوریتم جستجو برای رتبه‌بندی استفاده می‌کنند و کاربران قبل از کلیک کردن روی هر یک از نتایج به آن فکر می‌کنند. ازآنجایی‌که تازه بودن بیشتر از موارد دیگر به سؤالات خاصی مرتبط است، نیاز به محتوای تازه باید همیشه بر اساس کلمه کلیدی اصلی شما ارزیابی شود.

 

پرس‌وجوهای تازه در مقابل «نا تازه»

 

دسته‌های پرس‌وجو که Google محتوای تازه را برای آن‌ها جستجو می‌کند عبارت‌اند از:

 

  • رویدادهای اخیر (مثلاً یک بازی پلی‌آف)
  • موضوعات داغ (مثلاً به‌روزرسانی عنوان صفحه Google – در زمان این پست پرطرفدار است).
  • رویدادها و گزارش‌های تکراری (مانند انتخابات ریاست جمهوری، کنفرانس‌های سالانه).
  • اطلاعات مداوم اما همیشه در حال تغییر (به‌عنوان مثال بررسی محصول).

 

پرس‌وجوهای تازه

 

کسی که علاقه‌مند به مطالعه در مورد روندهای تجارت الکترونیک است، احتمالاً به دنبال آخرین روندهای صنعت تجارت الکترونیک خواهد بود، نه گرایش‌های سال‌های گذشته.

 

صفحه‌ای که پرس‌وجوی حساس به‌تازگی را هدف قرار می‌دهد، اگر به روز نشود، به آرامی تحلیل می‌رود، درحالی‌که محتوایی که اغلب به روز می‌شود، احتمال بیشتری دارد که موقعیت آن مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد.

 

محتوای تازه برای گوگل

چگونه امتیاز تازگی خود را بهبود بخشید: بهترین روش‌ها برای ایجاد محتوای تازه

اکنون که مشخص کرده‌ایم چگونه تازگی محتوا می‌تواند بر رتبه‌بندی پرسش‌های حساس به زمان تأثیر بگذارد، اجازه دهید به‌سرعت نکات و بهترین روش‌ها را برای گنجاندن عامل تازگی در استراتژی سئوی خود مرور کنیم .

۱. SERP را بررسی کنید

 

ساده‌ترین راه برای ارزیابی سطح تازگی که کاربران احتمالاً برای یک پرس‌وجو می‌خواهند این است که به تاریخ انتشار نتایج برتر نگاه کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید ۱۰ یا ۲۰ نتیجه اول را بررسی کنید و میانگین سنی آن‌ها را محاسبه کنید. در حالت ایده آل، شما همچنین باید وزن بیشتری را به نتایج رتبه‌های برتر در محاسبه خود بدهید.

۲. محتوای جدید (همیشه‌سبز) را به طور منظم منتشر کنید

 

لازم نیست همیشه در حال انتشار محتوای تازه در موضوعات جدید باشید. اما میزان ایجاد صفحه جدید شما در امتیاز تازگی شما فاکتور می‌گیرد. بنابراین مطمئن شوید که به طور منظم تولید محتوا منتشر کنید، چه در موضوعات همیشه‌سبز یا حساس به زمان.

 

هرچه بیشتر محتوا را منتشر کنید، گوگل بیشتر می‌داند که سایت شما را بخزد.

۳. محتوای قدیمی را به طور منظم به روز کنید

 

نشریه تحقیقاتی گوگل اشاره می‌کند که موتورهای جستجو نمی‌توانند همیشه هر صفحه را به دلیل حجم گسترده محتوای جدیدی که هرروز منتشر می‌شود، بازیابی کنند. در نتیجه، گوگل صفحات را ترجیحاً بر اساس نرخ به‌روزرسانی محتوا می‌خزند.

 

با به‌روزرسانی منظم محتوای قدیمی، امتیاز تازگی خود را بهبود می‌بخشید که می‌تواند رتبه‌بندی محتوای حساس به زمان را آسان‌تر کند.

۴. اولویت‌بندی محتوایی که قبلاً رتبه‌بندی شده است

 

اگر محتوای شما در وهله اول رتبه‌بندی نشده است، به‌روزرسانی‌ها به‌سختی برای بالا رفتن کافی هستند.

۵. درواقع محتوای خود را به روز کنید

 

تغییر تاریخ انتشار مقاله و سال در عنوان یک روش معمول است، اما این امر به‌تازگی به گوگل نشان نمی‌دهد. همان‌طور که قبلاً توضیح دادیم، تغییرات در بدنه اصلی صفحه برای Google مهم‌تر از تنظیم برچسب‌های تاریخ/زمان است. بنابراین باید محتوای اصلی صفحه را به روز کنید.

 

درحالی‌که ایجاد تازگی جعلی به طور بالقوه می‌تواند CTR شما را افزایش دهد، حداقل به صورت لحظه‌ای، اگر کاربران همچنان محتوای شما را تا حدی قدیمی بیابند، احتمالاً منجر به زمان کوتاه‌تری در صفحه شما می‌شود.

 

اگر درنهایت با معیارهای تعامل ضعیف‌تری مواجه شوید ، مطمئناً می‌تواند تأثیر منفی بر رتبه شما داشته باشد.

۶. درواقع تاریخ انتشار را تغییر دهید

 

مقالاتی که زمان انتشار آن‌ها با سال در عنوان مطابقت ندارد، درواقع، نسبتاً رایج هستند.

۷. از طریق کنسول جستجو به گوگل ارسال کنید

 

پس از به‌روزرسانی محتوای اصلی خود، اگر می‌خواهید روند جستجوی مجدد محتوای به‌روز شده توسط Google را تسریع کنید، می‌توانید نقشه سایت خود را مجدداً در کنسول جستجوی Google ارسال کنید. گوگل درنهایت تغییرات را به‌تنهایی پیدا خواهد کرد، بنابراین معمولاً برای تغییرات کوچک‌تر ارزش آن را ندارد.

 

چگونه بفهمم که آیا باید محتوای خود را به روز کنم؟

 

بررسی عملکرد صفحه شما، از جمله روند ترافیک و تعامل، برای درک تازگی بسیار مهم است. به‌عنوان مثال، صفحه‌ای که در بالاترین رتبه قرار نمی‌گیرد اما تعداد کلیک‌های خوبی را جذب می‌کند که منجر به بازدیدهایی با میانگین زمان بالا در صفحه و نرخ پرش پایین می‌شود، به گوگل این سیگنال را می‌دهد که کاربران صفحه شما را به‌اندازه کافی مرتبط و تازه می‌دانند.

 

پیروی از این معیارها برای محتوای شما در طول زمان، بینش مفیدی را در مورد عملکرد صفحه شما و اینکه آیا نیاز به به‌روزرسانی یا تجدیدنظر وجود دارد ارائه می‌دهد. می‌توانید این معیارها را با استفاده از Google Analytics یا با کشیدن داده‌ها به صفحه گسترده با ابزار گزارش دهی ردیابی کنید.

 

سخن پایانی

 

هدف از تازه نگه داشتن محتوای شما ارائه خدمات بهتر به کاربران با اطمینان از به روز بودن اطلاعات شما است. این باید به کلیک‌ها و تعامل بیشتر منجر شود و پیوندها را به صورت ارگانیک جذب کند که همه این‌ها سیگنالی برای Google است که صفحه شما شایسته قرار گرفتن در بالای نتایج جستجو است. اگر در زمینه سئو و تولید محتوا سؤالی دارید، همچنین می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسب‌وکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

 

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

drnemati_official

Nematiacademy

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا