برندهای خارجی

هلند برای سومین بار برند اپل را جریمه کرد

پایگاه خبری توسعه برند، ناظر آنتی تراست هلند اپل را برای سومین بار به دلیل عدم اجازه به توسعه دهندگان نرم افزار های دوست یابی در این کشور برای استفاده از روش های پرداخت جایگزین در اپ استور ۵میلیون یورو جریمه کرد.

به نقل از رویترز، مرجع مصرف کنندگان و بازارهای هلند (ACM) جریمه ای هفتگی معادل ۵ میلیون یورو را برای اپل تعیین کرده زیرا این شرکت در مهلت تعیین شده (۱۵ ژانویه) از دستورات پیروی نکرده است.

اپل تاکنون ۲ بار اطلاعاتی درباره انجام تغییرات جهت پیروی از دستور ناظر آنتی تراست هلند در وبلاگ خود منتشر کرده است. اما ACM روز دوشنبه اعلام کرد هیچ اطلاعاتی از شرکت آمریکایی دریافت نکرده تا پیروی اپل از دستوراتش را ارزیابی کند.

مرجع مصرف کنندگان و بازارهای هلند در بیانیه خود از رفتار و اقدامات اپل اظهار ناامیدی کرد و افزود: دادگاه های هلند رای شان را تایید کرده اند. طی رای دادگاه های هلند رفتار اپل برخلاف قانون رقابت است.

هم اکنون اپل به دلیل کمیسیونی که از فرایند پرداخت در اپلیکیشن دریافت می کند، در بسیاری از کشورها با فشار روبرو شده است. در این میان سنای آمریکا نیز لایحه ای را تایید کرده که اجازه نمی دهد فروشگاه های اپلیکیشن اپل و گوگل توسعه دهندگان از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

اپل در ۱۵ ژانویه اعلام کرد از دستور رگولاتور هلندی پیروی کرده است اما ACM در واکنش به این خبر اعلام کرد هنوز تغییراتی نداشته است.

در سوم فوریه اپل بیانیه ای دیگر در وبلاگ خود منتشر و نشان داد توسعه دهندگان نرم افزار چگونه می توانند روش های پرداخت جایگزین خود را اجرا کنند.

برند گوگل تنظیمات حریم خصوصی را برای جمع آوری داده تغییر می دهد
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا