برندهای ایرانی

اهمیت برندسازی صنایع دستی استان خراسان شمالی

پایگاه خبری توسعه برند، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اهمیت برندسازی صنایع دستی این استان گفت: ۸۵ درصد از تولیدکنندگان صنایع دستی در این استان محصولات خود را به صورت سنتی می فروشند.

محمدرضا قهرمانیان در ارتباط با موضوع برندسازی صنایع دستی تولید شده در این استان تاکید کرد: فروش محصولات صنایع دستی با برند خاص خودش تاثیر خیلی زیادی در فروش آن در بازارهای داخلی و خارجی دارد.

وی افزود: در حقیقت بسیاری از تولیدکنندگان برای فروش محصولات خود اسم دارند اما به سوی ثبت برند پیش نرفته اند و این نام ها به صورت رسمی نیستند.

قهرمانیان ادامه داد: از آنجاییکه ثبت برند برای تولیدکنندگان هزینه بر است و از سوی دیگر وضعیت فروش محصولات به علت کرونا و … کاهش یافته، تولیدکنندگان تمایلی برای ثبت شرکت ندارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر مقداری از دست بافته های داری در این استان همچون گلیم سفره کردی به صورت فله ای به فروش می رسد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: خراسان شمالی دارای ۶۱ رشته صنایع دستی است که ۱۸ هزار تولید کننده دارد.

به گفته وی مهمترین تولیدات صنایع دستی در این استان دست بافته های داری همچون سفره های کردی، پارچه بافی ابریشم، حوله بافی و چادرشب بافی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان تولید صنایع دستی در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده است، گفت: میزان تولیدات صنایع دستی از سال ۸۳ تاکنون چهار هزار و ۷۴ تن بوده است.

صادرات محصولات زوج هنرمند تربت حیدریه با برند چرمک
بیشتر بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا