برندهای خارجی

تأثیر جنگ اوکراین بر فروش برند رنو

پایگاه خبری توسعه برند، شرکت رنوی فرانسه که در پی جنگ اوکراین از روسیه خارج شده بود، روز سه‌شنبه اعلام کرد فروشش در نیمه اول سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰درصد کاهش یافته است.

به نقل از رویترز، رنو که در میان خودروسازان غربی بیشترین میزان فروش را در بازار روسیه دارد، اعلام کرد فروش جهانی آن نسبت به سال گذشته ۲۷/ ۲۹درصد کاهش یافته و فقط به حدود یک میلیون دستگاه خودرو رسیده است. بدون احتساب فعالیت شرکت‌های تابعه آن در روسیه یعنی آوتوواز و رنوی روسیه، تعداد خودروهای فروخته‌شده این شرکت نسبت به سال قبل میلادی ۱۲ درصد کاهش داشته است. براساس این گزارش، سهام شرکت رنو ۳/ ۲درصد سقوط کرد.

به گفته بانک جی پی مورگان آمریکا، روسیه دومین بازار بزرگ رنو قبل از جنگ بود و ۱۵ درصد از درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌داد. این گروه که مدل‌‌های محبوبی مانند داچیا داستر و رنو کلیو را تولید می‌کند، اوایل سال جاری میلادی فعالیت خود را در این کشور متوقف و اعلام کرد رنوی روسیه و ۷/ ۶۷درصد سهام آن در شرکت آوتوواز، بزرگترین خودروساز روسیه و مالک برند لادا را به فروش خواهد رساند. رنو در ماه می اعلام کرد که آوتوواز به یک موسسه علمی روسی فروخته شد. طبق گزارش‌ها این شرکت به قیمت فقط یک روبل با یک گزینه شش‌ساله برای بازخرید آن به این موسسه واگذار شد. این گروه فرانسوی همچنین به بحران تراشه به عنوان عاملی برای کاهش فروش اشاره کرد، اگرچه چشم‌انداز خوشایندی را در مورد تولید تراشه برای نیمه دوم سال جاری میلادی پیش‌بینی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا