برند هوآوی با بحران مواجه شد
همزمان با تلاش هوآوی برای احیا و خنثیسازی تحریمهای آمریکا که تجارت گوشیهای هوشمندش را عملا فلج کرده، «رن ژنگفی»، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت از کارکنانش خواسته که درباره مسیر آینده هوآوی، اگر ایدهای دارند مطرح کنند. گرچه هوآوی با ۱۹۵هزار کارمند در سراسر جهان، در بسیاری از حوزهها از استخراج زغالسنگ تا سیستمهای خودرو سرمایهگذاری کرده اما پس از تحریمها ناچار است یک منبع درآمد ثابت پیدا کند که سود کلانی که سالها از فروش موبایلهای هوشمند به دست میآورد جبران شود.
طبق گزارشها فروش این شرکت در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال قبلش تقریبا به یکسوم کاهش یافته. ژنگفی در نامهای غیررسمی از کارشناسان حوزههای مختلف خواسته که «آزادانه» با هم درباره مسیر آینده شرکت صحبت کنند. این یادداشت روز دوشنبه همین هفته در وبسایت هوآوی منتشر شد. ژنگفی که از ۶ هزار کارشناس، هزاران مهندس و دانشمند و مشاوران خواسته به این گفتوگوها بپیوندند، در ادامه گفته: «نباید تنها یک عده معدود در راس شرکت درباره استراتژی هوآوی تصمیم بگیرند، بلکه باید دههاهزار نفر از کارشناسانی که آینده شرکت و مسیر رسیدن به آن را مطالعه میکنند، در این تصمیمات سهیم باشند». او همچنین تاکید کرده ایدههایی که مطرح میشوند باید در راستای «ارزشآفرینی» باشند. او در ادامه گفته: «تبدیل ایدهها به پروژهها و محصولات، به بررسی و بازبینی تصمیمگیرندگان بستگی خواهد داشت. امیدوارم تمامی اقدامات شرکت در چارچوب حد و مرزها باشد و به ارزشآفرینی کوتاه و بلندمدت منجر شود». او سپس گفت:«نوآوری شما نباید در حد یک ایده باشد بلکه باید ارزش تجاری داشته باشد».
منبع: دنیای اقتصاد