برندهای ایرانی

تاکید استاندار بر مطرح کردن اقتصاد و برند فرش سیستان در کشور

پایگاه خبری توسعه برند، استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حفظ و زنده نگه‌داشتن فرش به عنوان میراث فرهنگی با ارزش و کهن گفت: باید تلاش کنیم برند فرش سیستان را در کشور مطرح کنیم از اینرو فعالان فضای مجازی و رسانه‌ای، تشکل‌ها و حوزه‌های فرهنگی می‌توانند در این قسمت فعالیت مثبت داشته باشند.

حسین مدرس خیابانی در نشست با تولیدکنندگان فرش سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم اقتصاد فرش را ارتقا دهیم تصریح کرد: سامانه ثبت فعالان بخش فرش باید ایجاد شود همچنین یک تشکل واحد بخش خصوصی که بتواند نمایندگی و دفاع از مواضع قالیبافان، قالی‌فروشان و تولیدکنندگان این صنعت را انجام دهد در سیستان و بلوچستان باید شکل گیرد.

وی با بیان اینکه فرش سیستان از قدمتی طولانی و منحصر به فردی برخوردار بوده و یکی از اصیل‌ترین قالی‌های سنتی کشورمان است گفت: باید تلاش کرد اقتصاد فرش سیستان پایدار شود زیرا این فرش ثبت ملی و تبدیل به یک برند شده است.

استاندار گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) باید یک پایگاه ویژه برای فرش و صنایع دستی ایجاد کند زیرا این‌ها عواملی هستند که بسیار می‌توانند شرایط اشتغال مددجویان را تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: فرش سیستان حتما در فرودگاه بین‌المللی زاهدان غرفه مربوطه‌اش  ایجاد شود و همه یاد بگیریم وقتی از این به بعد خواستیم آثار تمدنی این منطقه را معرفی کنیم یکی از آن‌ها فرش سیستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کم آبی در سیستان کشاورزی را تعطیل کرده اما فرصتی مثل فرش فرصتی بی‌بدیل است گفت: جذب هنرجویان فرش دارای اهمیت و شناساندن این بخش توسط حوزه‌های مختلف استان دارای ضرورت است.

نبود برند؛ گره فرش و گلیم عشایر گیلان در بازارهای داخلی و خارجی
بیشتر بخوانید

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا