برندهای خارجی

سقوط ارزش برند تسلا

پایگاه خبری توسعه برند، ارزش سهام تسلا پس از فروش سهام این شرکت به ارزش چهار میلیارد دلار به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسید.

پس از اینکه ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، ۳.۹۵ میلیارد دلار دیگر از سهام این خودروساز برقی را فروخت، سهام تسلا در روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته سقوط کرد. سهام با ۷.۲ درصد کاهش به ۱۷۷.۵۹ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از ۲۳ نوامبر ۲۰۲۰ است.

تحلیلگران اظهار کردند: آخرین فروش سهام ماسک باعث ایجاد نگرانی در مورد عواقب خرید ۴۴ میلیارد دلاری وی در توییتر در با ارزش‌ترین خودروساز جهان شد. این خرید باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شد، از جمله اینکه آیا تمرکز او از اداره تسلا منحرف می‌شود یا منابع را به سمت شرکت رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌کند.

سهام تسلا از زمان ثبت رکورد در چهارم نوامبر سال گذشته، نزدیک به ۶۰ درصد سقوط کرده است. آخرین فروش، علیرغم اینکه او قبلاً گفته بود که دیگر سهام خود را نمی‌فروشد، مجموع سهام تسلا را که از نوامبر گذشته توسط ماسک فروخته شده، به حدود ۳۶ میلیارد دلار می‌رساند.

ماسک ماه گذشته گفت که فکر می‌کند رکود اقتصادی تا بهار ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت و یک نوع رکود در چین و اروپا بر تقاضا برای خودروهای برقی این کشور تاثیر گذاشته است.

تحلیلگران انتظار داشتند که ماسک سهام بیشتری از تسلا را برای تامین مالی قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری توییتر بفروشد اما مشخص نبود که آیا این فروش به خرید توییتر مربوط می شود یا خیر.

منبع: ایسنا

رونمایی برند فراری از شاسی بلند 12سیلندری
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا