اقتصادی

تأکید وزارت صمت بر پر رنگ تر شدن نقش اتحادیه ها در فرایندهای نظارتی

پایگاه خبری توسعه برند، اینگونه پیگیری‌ها و نظارتها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشته است و نشان دهنده اهمیت بازار برای دولتمردان است و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده و رویه معمول و متداول در وزارت صمت برای پیگیری موضوعات مرتبط با این وزارتخانه در سطح بازار است.

به گزارش توسعه برند، دفتر رسانه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خبر منتشر شده در رسانه ها مبنی بر گلایه از وزارت صمت در خصوص موضوعات مربوط به تنظیم بازار، توضیحاتی را ارائه کرد.

در جلسات هیات دولت، مکرراً درخصوص نظارت بر بازار تاکید می‌شود و تمام وزارتخانه های اقتصادی در این خصوص نقش خود را ایفا می کنند. به ویژه در حوزه صنف مشاورین املاک و نظارت بر قیمتهای اجاره بها و فروش مسکن، نظارت‌های موثری در ماه‌های گذشته با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. همچنین در حوزه مواد غذایی و اقلام کشاورزی، همکاری موثری با وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نظارت بر قیمتها وجود دارد. در مقوله تورم عمومی نیز همکاری ها با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی وجود دارد.

وزارت صمت تحولات رخ داده در بازار و روند قیمت‌ها را پایش نموده و از مجاری قانونی در اختیار خود برای تنظیم بازار اقدام‌می‌نماید.
باید در نظر داشت که تنظیم گری تمامی کالاهای موجود در بازار تحت اختیارات وزارت صمت نیست و دستگاه‌های دیگر نیز از مجاری قانونی و ظرفیت‌های خود برای رصد پایش و تنظیم بازار همچون وزارت صمت استفاده می‌کنند.

دفتر رسانه وزارت صمت همچنین اعلام کرد: در دستور جدید وزیر محترم صمت، تاکید شده است که نظارتها باید با همکاری و حضور پررنگ تر خود اتحادیه ها و اتاقهای اصناف انجام شود که در این راستا طراحی لازم از یک ماه پیش انجام شده و به زودی فرایند جدید نظارت با کمک مردم و اصناف اطلاع رسانی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا