برندهای خارجی

کلوب شرکت‌های تریلیون دلاری به لرزه درآمد

پایگاه خبری توسعه برند، ارزش شرکت‌هایی که ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار دارند، در اکتبر، تحت تاثیر رشد نرخ بهره آمریکا و رشد کم فروغ درآمدهای سه ماهه سوم، کاهش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش بازار آلفابت (شرکت مادر گوگل) در پایان اکتبر، حدود شش درصد کاهش یافت و به ۱.۵۶ تریلیون دلار رسید. کسب و کار ابری این شرکت در سه ماهه سوم، کندترین رشد را در ۱۱ فصل گذشته داشت که عمدتا به دلیل کاهش هزینه شرکت‌ها روی خدمات ابری در واکنش به کندی اقتصادی جهانی بود.

ارزش بازار تسلا در اکتبر حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و به ۶۳۸ میلیارد دلار رسید که تا حدودی زیادی به دلیل تاثیر افزایش نرخ‌های بهره، روی تقاضا برای خودروهای برقی بود. بعلاوه، شرکت پاناسونیک هولدینگ که تامین کننده مهم تسلاست، از کاهش تولید باتری خودرو در ژاپن در سه ماهه سوم خبر داد که منعکس کننده کندی جهانی فروش خودروهای برقی است.

ارزش بازار شرکت تراشه‌سازی آمریکایی انویدیا در پایان ماه میلادی گذشته، ۶.۳ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۱ تریلیون دلار رسید. این افت در پی انتشار این گزارش روی داد که این شرکت ممکن است سفارش تراشه‌های پیشرفته به ارزش پنج میلیارد دلار به چین را برای رعایت محدودیت‌های صادراتی دولت آمریکا لغو کند.

از سوی دیگر، ارزش بازار مایکروسافت تحت تاثیر نتایج مالی قوی در همه بخش‌های کسب و کارش، ۷.۱ درصد افزایش یافت و به ۲.۵ تریلیون دلار رسید. این رشد به عملکرد قوی کسب و کارهای رایانش ابری و رایانه شخصی نسبت داده شد که با افزایش علاقه مصرف‌کنندگان به خدمات هوش مصنوعی، تقویت شده است.

ارزش بازار شرکت نفتی دولتی عربستان سعودی هم تحت تاثیر منازعه در خاورمیانه و کاهش قیمت نفت، حدود پنج درصد کاهش یافت و به ۲.۱ تریلیون دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا