برندهای خارجی

پیوستن خودروساز چینی به برند تسلا در کاهش قیمت

پایگاه خبری توسعه برند، خودروساز چینی اکسپنگ در کاهش قیمت به تسلا و خودروساز چینی سیرس پیوست.

خودروساز چینی اکسپنگ (Xpeng) روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای، کاهش قیمت برخی از مدل‌ها را به دنبال اقدامات مشابه تسلا و سیرس (Seres)و تقویت انتظارات برای یک جنگ قیمتی گسترده‌تر اعلام کرد.

طبق این اطلاعیه، خودروساز چینی اکسپنگ قیمت‌های اولیه پرفروش‌ترین سدان الکتریکی P۷ خود را به ۲۰۹ هزار و ۹۰۰ یوان (۳۱ هزار دلار و ۱۵ سنت) کاهش داد که ۱۲.۵ درصد کمتر از سطح قبلی خود بود. بر اساس این قیمت‌ها، این خودروساز مستقر در گوانگدونگ همچنین قیمت تمام نسخه‌های سدان P۵ و خودروهای اسپرت G۳i را بین ۱۰ تا ۱۳ درصد کاهش داد.

رقابت در بخش خودروهای الکتریکی در چین در بحبوحه پیش‌بینی‌ها برای کاهش تقاضا در سه ماهه اول تشدید شده است. سازندگان خودروهای الکتریکی، اگرچه بسیاری از آنها هنوز ضرر می‌کنند اما برای حفظ حجم فروش تحت فشار کاهش قیمت هستند.

سخنگوی اکسپنگ پس از کاهش قیمت در بیانیه‌ای گفت: امیدواریم وسایل نقلیه هوشمند را با قیمت‌های رقابتی‌تر برای افراد بیشتری در دسترس قرار دهیم. این خودروساز اعلام کرد که به مالکان خودروهایی که قبل از کاهش قیمت خودرو خریداری کرده‌اند، خدمات تعمیر و نگهداری را به صورت رایگان به عنوان غرامت ارائه می‌دهد.

تسلا اوایل این ماه قیمت خودروهای مدل ۳ و مدل Y خود را ۶ درصد کاهش داد و به ۱۳.۵ درصد در چین رساند، در حالی که سیرس همچنین قیمت خودروهای الکتریکی ایتو تحت حمایت هوآوی را ۳۰ هزار یوان کاهش داد.

خودروساز چینی اکسپنگ، سازنده خودروهای الکتریکی ۵۹ هزار و ۶۶ دستگاه خودروی P۷ در سال ۲۰۲۲ فروخت که ۲.۵ درصد کمتر از یک سال قبل است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا