وب گردی

۴ راهکار برای صلاح انسان در آیات و روایات

حجت الاسلام والمسلمین نصیر رفیعی در تفسیر آیات ۸ و ۹ سوره آل عمران گفت: خداوند در آیه ۷ سوره آل عمران و اهل بیت(ع) کلمه «عمق العلم» را بیان کرده است. ص) فرمود ما «عمق العلم» هستیم.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات ۸ و ۹ سوره آل عمران دو دعا را ذکر کرده که خواندن آنها در نماز قنوت خوب است، گفت: خداوند می فرماید این دو دعا از دعای ائمه (ع) است و اولی آن است. یک التماس برای یک پایان خوب

استاد حوزه و دانشگاه نماز اول وقت را عدم انحراف قلب بعد از هدایت دانست و افزود: در قرآن امراض قلبی وجود دارد که یکی از آنها قساوت است و می گفتند احترام به یتیم، تلاوت قرآن است. صله رحم قساوت قلب را از بین می برد. یکی از بیماری های قلب رین به معنای زنگ زدگی است که این بیماری را درمان می کند و یکی از این بیماری ها زیگ به معنای انحراف است.

وی گفت: پیامبران خدا نگران عاقبت به خیر بودند و در قرآن آمده است که ابراهیم و یعقوب فرزندان خود را جمع کردند و به آنها گفتند که اکنون که خداوند دین خود را به شما داده است از خدا بخواهید که دیندار بمیرید.

رفیعی با بیان اینکه افراد متدین زیادی بودند. اما کفار مردند و به بیراهه رفتند، وی افزود: در این انقلاب نیز افرادی را دیدیم که از پاریس به همراه امام آمدند و در روستا بودند و مدافعان سرسخت نظام و رهبری بودند. آنها مخالف بودند و مردم برای این افراد ناراحت می شوند.

وی با اشاره به راهکارهایی که برای عاقبت به خیری مؤثر است، گفت: در حدیث است که سوره مومنون را در روز جمعه بخوانیم، بعد از هر نماز دعای رضیت بلا الله ربا… را بخوانیم، در نماز سوره زلزال را بخوانیم و نماز را بخوانیم. نماز را بخوانید که در آیه ۸ سوره آل عمران آمده است: در نماز قنوت عاقبت انسان به خیر می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه توجه به ماهیت دنیا و عقلانیت را مهم ترین عامل برای نتیجه خوب می داند و می افزاید: ما سنت داریم که هر که عاقلانه عمل کند به بهشت ​​می رود. امروزه بسیاری از فضاهای مجازی به دنبال منحرف کردن جوانان هستند. بنابراین دعا برای نتیجه خوب بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه قلب در قرآن به معنای روح است، یادآور شد: در قرآن قلب سالم و دیگری قلب بیمار است و یکی از بیماری های روح انحراف است. شیطان همیشه از کوچک شروع می‌کند، اول یکی دیر می‌خواند، بعد میان نماز می‌خواند و بعد اصلاً نماز نمی‌خواند.

رفیعی درخواست دوم ائمه (ع) را که در سوره آل عمران در خصوص قیامت و قیامت آمده است، یادآور شد: ما دو گونه زندگی داریم یکی زندگی دنیا و دیگری زندگی آخرت. ; زندگی دنیا گذرا است و مانند پل محل عبور است نه توقف و زندگی اخروی دائمی است و پس نباید آخرت را در دنیا فراموش کرد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا