برندهای ایرانی

توسعه گردشگری روستایی را دنبال می‌کنیم

پایگاه خبری توسعه برند، مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه از تلاش برای توسعه گردشگری روستایی در این استان با برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها خبر داد.

داریوش فرمانی، ۲۰ مهر در اولین جشنواره انگور کندوله و سیب سرتخت، بااشاره به اهتمام میراث فرهنگی استان برای توسعه گردشگری روستایی، اظهار کرد: در این راستا تقویم رویدادهای گردشگری استان را بویژه در حوزه روستاها تدوین کرده ایم.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه برخی از محصولات کشاورزی استان در کشور برند شده، لذا در این تقویم رویدادهای گردشگری مختلفی را برای آنها تدارک دیده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان متذکر شد: تخمه آفتابگردان سنقر، انگور کندوله، سیب سرتخت، نخود و … از جمله محصولات استان هستند که در کشور برند شده اند و بدنبال برگزاری جشنواره هایی برای آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ها مقدمه‌ای برای تدوین پرونده ثبت ملی این برندها خواهد بود و بدنبال آن توسعه گردشگری روستایی نیز رقم خواهد خورد.

فرمانی تحقق این برنامه ها را مستلزم همکاری مردم محلی و مسئولان شهرستان های مختلف استان عنوان کرد.

وی به تأکیدات استاندار کرمانشاه مبنی بر لزوم توسعه گردشگری درون استانی هم اشاره ای داشت و گفت: یکی از راه های رسیدن به این هدف، برگزاری چنین رویدادهایی است که با مشارکت و پای کار آمدن خود مردم اجرایی شود.

این مسئول در ادامه از برنامه میراث فرهنگی استان برای راه اندازی تعدادی سایت موزه خبرداد و گفت: یکی از مناطق مدنظر برای راه اندازی سایت موزه، منطقه باستانی کندوله است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: کندوله یکی از نخستین استقرارگاه های بشری است و این ظرفیت را دارد که با انجام کاوش های باستان شناسی به یک سایت موزه تبدیل شود، اما نیاز به اعتبارات بالایی دارد که در حال پیگیری برای تخصیص آن هستیم‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا