برندهای خارجی

برند اپل تنها امید این روزهای بازار تلفن هوشمند

پایگاه خبری توسعه برند، اپل در میان پنج فروشنده بزرگ تلفن هوشمند جهان، تنها شرکتی بود که در سه ماهه سوم امسال روندی خلاف کاهش دو رقمی فروش بازار پیش گرفت و افزایش فروش آیفون را گزارش کرد.

آمار شرکتهای تحقیقاتی Canalys و کانترپوینت نشان داد سامسونگ الکترونیکس که بازیگر رده اول در بازار جهانی است، با کاهش هشت درصدی فروش در سه ماهه منتهی به ماه سپتامبر روبرو شد و تنها ۶۴ میلیون دستگاه گوشی فروخت. فروش هر کدام از برندهای چینی اوپو و ویوو، حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد. تقاضای ضعیف در چین که سامسونگ هفته گذشته، عامل کاهش فروش قطعات تلفن این شرکت اعلام کرد، امسال کل صنعت تلفن هوشمند را متاثر کرده است.

شرکت شیائومی به دلیل حضور بین‌المللی گسترده‌تر، ضربه شدیدتری از رقیبانش دید. فروش آیفون که جدیدترین نسل آن روزانه بازار شده است، اندکی افزایش داشت و به رشد دو درصدی فروش اپل کمک کرد.

مدلهای گران‌تر، تنها بخشی از بازار تلفن هوشمند هستند که در برابر رکود، منعطف مانده‌اند و طبق گزارش شرکت Canalys، قدرت اپل در این بخش، کمک کرده است بهترین سهم سه ماهه تاکنون را کسب کرده و فاصله خود با سامسونگ را کم کند.

این شرکت کره‌ای در سه ماهه سوم، گوشی‌های تاشوی جدیدی را عرضه کرد که سبد محصول این شرکت را با مدل‌های پیشرفته‌تر، بهبود بخشید. جائه لی یونگ، هفته گذشته به عنوان رئیس هیات مدیره اجرایی سامسونگ الکترونیکس منصوب شد. این غول فناوری کره‌ای، روی گوشیهای تاشو برای رشد کسب و کار تلفن هوشمند راکد خود حساب می‌کند.

طبق آمار شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه سوم ۱۲ درصد کاهش یافت و به ۳۰۱ میلیون دستگاه رسید. فروش در سه ماهه دوم برای نخستین بار از زمان آغاز بحران پاندمی کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۰، به رقم پایین‌تری نزول کرد و این صنعت در مسیر ثبت کاهش سالانه گام برمی‌دارد. فروش تلفن هوشمند در ۹ ماهه امسال حدود ۹۲۱.۹ میلیون دستگاه بوده و بعید است از آمار ۱.۳۹ میلیارد دستگاه در سال ۲۰۲۱ عبور کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا