برندهای خارجی

برند آمازون بیش از یک میلیارد یورو در ایتالیا جریمه شد

پایگاه خبری توسعه برند، سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا جریمه ای ۱.۱۳ میلیارد یورویی برای برند آمازون تعیین کرده است.

به نقل از آسوشیتدپرس، رگولاتور آنتی تراست ایتالیا جریمه ای (۱.۱۳ میلیارد یورویی ۱.۳ میلیارد دلار) برای آمازون تعیین کرده زیرا این شرکت از موقعیت برتر خود در بازار علیه فروشندگان مستقل سواستفاده کرده و قوانین رقابت اتحادیه اروپا را زیر پا گذاشته است.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد به شدت با تصمیم رگولاتور ایتالیا مخالف است و خواستار تجدید نظر در آن می‌شود. این شرکت ادعا می‌کند جریمه‌ها و راه حل های پیشنهاد شده نامتناسب هستند. علاوه بر آن آمازون ادعا می‌کند نیمی از فروش سالانه شرکت به کسب و کارهای کوچک و متوسطی تعلق دارد که به کانال‌های دیگری برای فروش کالاهایشان نیز دسترسی دارند.

سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا (AGCM) اعلام کرد آمازون فروشندگان طرف ثالث در پلتفرم خود را مجبور می‌کند تا از سرویس‌های لجستیک آمازون استفاده کنند و همین امر به رقبا آسیب می‌زند و موقعیت شرکت آمریکایی را تقویت می‌کند.

همچنین این شرکت اجازه نمی‌دهد فروشندگان طرف ثالث به طرح»Prime Loyalty» شرکت دست یابند. با کمک این طرح فروشندگان می‌توانند به بیش از ۷ میلیون خریدار وفادار آمازون کالا بفروشند.

به عبارت دیگر فروشندگان طرف سوم نمی‌توانند در رویدادهای خاص این شرکت مانند حراج‌های جمعه سیاه، دوشنبه سایبری و پرایم دی شرکت کنند.

در بیانیه رگولاتور آمده است: تحقیقات نشان داد چنین مزایایی برای ارتقای فروش و شناخته شدن فروشنده و موفقیت آنها در آمازون حیاتی است.

سازمان تنظیم کننده رقابت ایتالیا به آمازون دستور داده تا چنین مزایایی را برای تمام فروشندگان طرف ثالثی فراهم کند که واجد استانداردهای سرویس پرایم آمازون هستند.

این یکی از بزرگترین جریمه‌هایی است که تاکنون در اروپا علیه خرده فروش آمریکایی وضع شده است. فعالیت‌های آمازون به خصوص در اروپا و دوران پاندمی ویروس کرونا بسیار گسترده شد.

اروپا در زمینه کنترل قدرت شرکت‌های بزرگ فناوری پیشتاز بوده و پیش از این نیز در نتیجه ۳ پرونده آنتی تراست جریمه‌هایی چند میلیارد دلاری برای گوگل تعیین کرده است.

این روند اکنون در سراسر جهان فراگیر شده و رگولاتورها و قانونگذاران اتهامات مختلفی از سخت‌تر کردن رقابت گرفته تا ناتوانی در اجتناب در جلوگیری از انتشار محتوای مخرب را علیه شرکت‌های بزرگ فناوری مطرح کرده‌اند.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا