برندهای خارجی

راهیابی دانش‌بنیان‌های ایرانی به مرحله نیمه‌نهایی رقابت «سوپرنوا» نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳

پایگاه خبری توسعه برند،

دو شرکت ‌دانش‌بنیان ایرانی موفق شدند به مرحله نیمه‌نهایی رقابت «سوپرنوا» نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳ راه پیدا کنند؛ درصورت موفقیت و راهیابی این دو شرکت به مرحله بعدی، زمینه‌ برای جذب سرمایه‌گذار و ورود محصولات آنها به بازار جهانی فراهم می‌شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نمایشگاه و رویداد استارت‌آپی «نورث‎‌استار»، یکی از زیرمجموعه‌های نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳ است که از روز گذشته آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه ۲۰ شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی در یک پاویون اختصاصی که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، به ارائه محصولات و جدیدترین دستاوردهای خود پرداخته‌اند.

راهیابی دانش‌بنیان‌های ایرانی به مرحله نیمه‌نهایی رقابت «سوپرنوا» نمایشگاه جیتکس 2023

نورث‌استار، محلی برای گردهمایی بنیان‌گذاران، سرمایه‌گذاران خطرپذیر و رهبران فناوری جهان و نمایش توانمندی‌های استارت‌آپ‌ها از سراسر جهان و در عین حال، فرصت مناسبی برای جذب سرمایه توسط استارت‌آپ‌ها است.

نمایشگاه و رویداد استارت‌آپی نورث‎‌استار، فرصتی برای شرکت‌های دانش‎‌بنیان و استارت‌آپ‌های ایرانی است تا محصولات و دستاوردهای خود را در بازارهای بین‌المللی معرفی و عرضه کنند.

همزمان با برگزاری نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۳، رقابتی تحت عنوان سوپرنوا (Supernova) برگزار می‌شود که فرصتی برای معرفی نوآوری‌های پیشگامانه استارت‌آپ‌ها و تعامل آنها با سرمایه‌گذاران از سراسر دنیا است.
رقابت سوپرنوا در دسته‌بندی‌های مختلفی برگزار می‌شود که در هر بخش، جایزه ۸ هزار دلاری به تیم منتخب اعطا می‌شود. در نهایت نیز یک استارت‌آپ که چشمگیرترین دستاورد را در این رقابت به نمایش گذاشته است، به عنوان قهرمان نهایی و برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری سوپرنوا معرفی می‌شود.

رقابت سوپرنوا ۲۰۲۳ از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهر در مرکز تجارت جهانی در دبی برگزار می‌شود.

در این میان دو شرکت ایرانی «آرکپچا» و «هوپاد صنعت کارمانیا» که در نمایشگاه «نورث‌استار» دبی حضور دارند، موفق شده‌اند به مرحله نیمه‌نهایی رقابت سوپرنوا راه پیدا کنند. دو نماینده ایران در مرحله نیمه‌نهایی، امروز و فردا به رقابت با سایر شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

«آرکپچا» یک شرکت فعال در حوزه امنیت سایبری است که کار خود را از سال ۱۳۹۹ در حوزه امنیت سایبری آغاز کرد.

در سال‌های اخیر، حملات مبتنی بر تقلید رفتار کاربر که توسط بات‌های اینترنتی اتفاق می‌افتد، افزایش قابل توجهی داشته است. این حملات و آسیب‌های ناشی از آن می‌تواند هزینه‌های جبران‌ناپذیر مالی و اعتباری برای کسب و کارها به وجود آورد.

آرکپچا، به دنبال توسعه سرویس‌های امنیت سازمانی و امنیت ابری و تلاش برای تبدیل شدن به یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه مستقل خدمات امنیت سایبری در دنیا است.

محمدرضا موسوی، مدیر توسعه تجاری آرکپچا درخصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: آرکپچا از کسب‌وکارهای آنلاین در برابر حملات خودکار اینترنتی محافظت کرده و با کمک هوش‌مصنوعی و چالش‌های کاربردپذیر، از آسیب‌های مالی و اعتباری ناشی از این حملات جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با استفاده از سرویس‌های هوشمند آرکپچا و با کمک هوش‌مصنوعی و چالش‌های فنی، کاربر واقعی از ربات یا درخواست مخرب تشخیص داده می‌شود. در هر درخواست، بیش از ۱۵۰ ویژگی از رفتار درخواست دهنده استخراج و توسط سیستم هوش‌مصنوعی آرکپچا تحلیل می‌شود.

مدیر توسعه تجاری آرکپچا خاطرنشان کرد: امکانات سفارشی‌سازی، تجربه‌ کاربری عالی و یکپارچه در کنار امنیت بالا، تشخیص هوشمند و بسته‌های قیمت‌گذاری انعطاف‌پذیر، از ویژگی‌های متمایز کننده آرکپچا نسبت به سایر رقبا است.

موسوی با اشاره به حضور در رویداد استارت‌آپی نورث‌استار دبی گفت: هدف از حضور ما در این رویداد، بررسی بازار بین‌المللی، یافتن فرصت‌های جذب سرمایه‌گذار و شرکای تجاری بین‌المللی و همچنین فراهم کردن زمینه ورود محصول‌مان به بازارهای جهانی است.

امیرحسین سیدی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان هوپاد صنعت کارمانیا نیز درخصوص محصول این شرکت گفت: دو محصول در این نمایشگاه معرفی کردیم که هر دو محصول، مکمل همدیگر هستند و محصولی بسیار کاربردی برای باغداران است. باغداران، شرکت‌هایی که در حوزه تولید و فروش نهال فعال هستند و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات کشاورزی از جمله مشتریان محصولات ما هستند.

وی افزود: دستگاه اول، کار جداسازی پیوندک را بدون دخالت دست و به صورت کاملا خودکار انجام می‌دهد. در این دستگاه، از فناوری پردازش تصویر استفاده شده است که به صورت خودکار، جوانه را تشخیص داده، به شکل صحیح برش زده و از درخت جدا می‌کند. دستگاه دوم نیز با فناوری پلاسما کار می‌کند که اصطلاحا آن را دستگاه جوش پیوند نامگذاری‌کرده‌ایم. اشعه پلاسما، از طریق تحریک شیره نباتی یا صمغ گیاه، پایه و پیوندک را به همدیگر متصل می‌کند و جوش پیوند اتفاق می‌افتد.

سیدی با اشاره به روش‌های سنتی و مشکلات این روش‌ها گفت: در روش‎‌ سنتی که در ایران انجام می‌شود، پیوندک باید حدود دو ساعت بعد از برش، روی پایه اصلی قرار بگیرد؛ در غیر اینصورت، آوندهای داخل پیوندک از بین می‌روند. همچنین در روش‌های سنتی از طناب یا بند برای پیوند میان پیوندک و پایه استفاده می‌شود.
اما با کمک این دو دستگاه، کار جداسازی پیوندک به صورت خودکار انجام شده و جوش پیوندک به پایه اصلی نیز به سرعت صورت می‌گیرد. روش صحیح جداسازی در این دستگاه باعث می‌شود که عمر پیوندک هم افزایش پیدا کند. با جوش سریع پیوندک به پایه اصلی، هوای خشک داخل آوندها نمی‌شود. در عین حال، اشعه پلاسما کار میکروب‌زدایی و آفت‌زدایی را نیز انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان هوپاد صنعت کارمانیا تصریح کرد: این درحالی است که برخی آمارها نشان می‌دهند، سالانه در کشور حدود ۶۰ درصد از پیوندها ناموفق هستند. جداسازی نامناسب پیوندک به صورت دستی، آلودگی‌های ناشی از پیوند به صورت دستی، بحث خشکی هوا و آسیب به آوندها، دلایل محیطی یا شرایط خاص، از علت‌های اصلی نگرفتن پیوندها هستند.

سیدی با اشاره به راهیابی این شرکت به مرحله نیمه نهایی رقابت سوپرنوا جیتکس، ابراز امیدواری کرد که این شرکت بتواند در معرفی این محصول و ورود به بازار جهانی موفق عمل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا