برندهای خارجی

تسلا برند برتر فروش در نیمه اول سال خواهد شد؟

پایگاه خبری توسعه برند، داده‌ها نشان داد که جنرال موتورز در فروش خودرو در سه‌ماهه دوم با وجود کمبود مداوم تراشه و اختلالات زنجیره تامین، از شرکت تویوتا موتورز پیشی گرفت و توانایی خودروسازان برای پاسخگویی به تقاضا را کاهش داد.

جنرال موتورز که سال گذشته برای اولین بار از سال ۱۹۳۱ جایگاه خود را به تویوتا به عنوان رهبر فروش ایالات‌متحده داد و اعلام کرد که در سه ماهه منتهی به ژوئن ۵۸۲ هزار و ۴۰۱ دستگاه خودرو فروخته است که ۱۵ درصد کمتر از سال قبل است.

تویوتا که یکی از خودروسازانی است که بدترین آسیب‌ در سال جاری را ناشی از اختلالات زنجیره تامین و قرنطینه‌های ناشی از کووید-۱۹ در چین دیده است، ۵۳۱ هزار و ۱۰۵ دستگاه خودرو فروخته که ۲۲ درصد کاهش داشته است. صنعت خودروی ایالات‌متحده در تلاش است تا با تقاضای مصرف‌کننده برای خودروهای جدید پاسخگو باشد.

این موضوع دوباره زمانی عنوان شد که جنرال موتورز اعلام کرد، حدود ۱۰۰ هزار خودرو در انتظار قطعات بیشتر است و همین امر باعث شد تا پیش‌بینی سود ضعیفی در سه ماهه دوم ارائه دهد. جنرال موتورز گفت: حجم عمده فروشی خودرو در سه ماهه دوم تحت تاثیر کمبود مداوم تامین نیمه‌هادی و سایر اختلالات زنجیره تامین بیشتر در ماه ژوئن بوده است.

جنرال موتورز بیش از ۷۳۰۰ خودروی الکتریکی را در سه ماهه فروخت و انتظار می‌رود این شرکت بیشترین خودروهای جدید را در سه ماهه به فروش برساند. شرکت هیوندای موتور کره جنوبی فروش سه ماهه ۱۸۴ هزار و ۱۹۱ خودرو را گزارش کرد که ۲۳ درصد کاهش داشت.

همکاری های مشترک بین برند سایپا و ونزوئلا
بیشتر بخوانید

طبق گزارش رویترز، شرکت فورد موتور گزارش می‌دهد، انتظار می‌رود فروش سه‌ماهه‌ای را افزایش دهد زیرا موجودی‌های خود را بهتر از سایرین مدیریت کرده و همچنین در حال بهبودی از مشکلات سال گذشته است. تسلا تنها برند بزرگی خواهد بود که فروش خود را در نیمه اول سال افزایش می‌دهد.

بر اساس داده‌ها، فروش خودروهای جدید در ایالات‌متحده در ماه ژوئن به ۱.۱۳ میلیون دستگاه با نرخ فروش سالانه ۱۳ میلیون رسید.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا