رقابت برند تسلا با برندهای ارزان تر
پایگاه خبری توسعه برند، تسلا خودروهای الکتریکی را در تایلند در میان رقابت برندهای ارزانتر عرضه میکند.
شرکت خودروسازی تسلا دو مدل خودروی الکتریکی را در تایلند عرضه کرد و اولین اقدام خود را در مرکز خودروهای منطقهای که مدتها در تسلط تولیدکنندگان ژاپنی بود، رقم زد. عرضه دو خودروی الکتریکی با قیمتهای بین ۴۸ هزار و ۴۴۷ دلار تا ۷۱ هزار و ۲۰۵ دلار در حالی صورت میگیرد که تایلند با ارائه کاهش مالیات و یارانه برای پذیرش و تولید خودروهای برقی فشار وارد میکند.
این خودروساز آمریکایی قصد دارد فروش خودروهای برقی خود را در دومین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی از طریق کانالهای آنلاین آغاز کند و تحویل آن از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد اما با رقابت سختی از سوی برندهای چینی مانند بیوایدی و گریت وال موتورز مواجه است.
تایلند چهارمین مرکز بزرگ مونتاژ و صادرات خودرو در آسیا برای شرکتهایی مانند تویوتا موتور و هوندا موتور است. این کشور سالانه حدود ۱.۵ تا ۲ میلیون خودرو تولید میکند که حدود نیمی از آن صادر میشود.
خودروهای مبتنی بر سوخت، به ویژه ساخت برندهای ژاپنی، همچنان بر بازار تسلط دارند و جذب خودروهای برقی به تدریج شتاب بیشتری گرفته است. دولت تایلند میخواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ درصد خودروهای تولید شده در کشور الکتریکی باشند.
منبع: ایسنا