برندهای ایرانی

اقدام برای حضور کسب و کارهای اینترنتی ایرانی در بازارهای خارجی

پایگاه خبری توسعه برند، پیرو اقدامات مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران برای ارتباط و حضور کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی در بازارهای خارجی، با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و اتاق بازرگانی تهران، شرکت چینی Anext به عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (TikTok) در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ روز سه‌شنبه ساعت ۱۳ تا ۱۵ در محل سالن ۳۸ ارائه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، پیرو برنامه‌ریزی و اقدامات مشترک مرکز تتا با سازمان توسعه تجارت ایران در هماهنگی با وزارت امور خارجه (سرکنسولگری ایران در استان گوانگجو)، شرکت چینی Anext به عنوان شریک تجاری و خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین (TikTok) به عنوان بزرگترین سکوی تجارت اجتماعی دنیا، در نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ روز سه‌شنبه ساعت ۱۳ تا ۱۵ در محل سالن ۳۸ برای کسب‌وکارهای داخلی ارائه خواهد داشت. همچنین در زمان حضور یک هفته‌ای این شرکت در ایران، بازدید و جلساتی بین این شرکت با برخی کسب‌وکارهای بزرگ کشور در محل شرکت‌های مذکور و اتاق بازرگانی تهران برنامه‌ریزی شده است.

مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران از ابتدا سال گذشته و پیرو برگزاری جلسه کارگروه راهبری تجارت الکترونیکی با حضور رئیس مرکز تتا و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با موضوع صادارت از طریق تجارت الکترونیکی، اقدامات مختلفی برای ارتباط و حضور کسب‌وکارهای برتر ایرانی در بازارهای جهانی در سه محور چین، روسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را برنامه‌ریزی و انجام داده‌اند.

این اقدامات شامل اضافه کردن بند مربوط به توسعه متقابل تجارت الکترونیکی در تفاهم‌نامه‌های همکاری امضاشده با کشورهای چین، عمان و …، برگزاری جلسات مشترک با حضور کسب‌وکارهای برتر با هیئت تجاری روسیه، عمان، قطر و …، انجام بازدید از بزرگترین مرکز پردازش تجارت الکترونیکی خاورمیانه متعلق به یکی از کسب‌وکارهای ایرانی توسط وزیر مختار چین در ایران، معاون وزیر تجارت و صنعت قطر و … است.

یکی از راهبردهای مشترک مرکز تتا و سازمان توسعه تجارت ایران، برقراری ارتباط تجاری، فناوری و سرمایه‌گذاری بین کسب‌وکارهای داخلی با بازار تجارت الکترونیکی چین به عنوان بزرگترین و عمیق‌ترین بازار تجارت الکترونیکی دنیا و سکوهای مطرح چینی از جمله TikTok، Jingdong (JD)، Taobao، Pinduoduo و … با توجه به قرارداد همکاری جامع ۲۵ساله بین ایران و چین و تفاهم‌نامه همکاری امضاشده اخیر با آن کشور است که با همکاری سرکنسولگری‌های وزارت امور خارجه و رایزن بازرگانی ایران در چین به طور جدی در حال پیگیری است.

گفتنی است بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) پس از چهار سال وقفه، از ۴ تا ۷ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و کسب‌وکارهای اینترنتی در مدت برگزاری نمایشگاه در صورت ثبت درخواست رتبه‌بندی در سامانه اینماد، می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی برای دریافت رتبه اعتماد برخوردار شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا