کسب و کار

برندهای کوچکی که یک‌شبه درخشیدند

پایگاه خبری توسعه برند، آیا می‌توان یک‌شبه برندی معروف ساخت؟ همه ما آرزو داریم برند شخصیمان یک مرتبه بدرخشد و مورد قبول بازار قرار بگیرد. اما شرکتهای کوچک و متوسط منابع محدودی دارند پس باید از راهکارهای هوشمندانه استفاده کنند تا برندشان را بسازند.

برندهای کوچکی که یک‌شبه درخشیدند

این روزها آرزوی هرکسی است که کسب و کار اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده و در جهت به ثمر نشستن برند خود تلاش کند. در حقیقت در وضعیت فعلی که هزینه‌ها روز به روز بالاتر رفته و پیدا کردن شغل مناسب نیز سخت‌تر می‌شود، هیچ‌چیز به اندازهٔ راه‌اندازی بیزینس شخصی جذاب نیست. با این حال برخلاف آنچه که به نظر می‌رسد، صفر تا صد راه‌اندازی یک کسب و کار با چالش‌های فراوانی همراه است و این مسیر فقط طعم شیرین موفقیت نمی‌دهد. پس از آن‌که با عبور از تمام سختی‌ها کسب و کار اختصاصی خود را تأسیس کردید، وارد مسیری می‌شوید که باید برند خود را شکل دهید و به مخاطبان معرفی کنید و شاید این پروسه را بتوان طولانی‌ترین و زمان‌برترین قسمت پروژه دانست. با این حال فکر می‌کنید راهی برای تسریع این پروسه وجود دارد؟ آیا می‌شود یک‌شبه در شرکت کوچک و متوسط به معروفیت قابل قبولی دست پیدا کرد؟ برای پاسخ به این سوال، تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

آیا موفقیت یک‌شبه امکان‌پذیر است؟

از گذشته تا به امروز همواره ضرب‌المثل «ره صدساله را یک‌شبه رفتن» را شنیده‌ایم و این موضوع به ما گوشزد شده‌است که برای انجام هر کاری، می‌بایست صبر پیشه کرد؛ تا جایی که زحماتمان ما را به نتیجهٔ دلخواه برسانند. با این حال به نظر شما می‌توان ره صدساله را یک‌شبه طی کرد؟ حقیقت این است دنیای مدرن امروزی هر غیرممکنی را ممکن ساخته است و از این جهت می‌توان گفت دیگر غیرممکنی وجود ندارد. بسیاری از افراد و برندها در اثر یک اتفاق ترند شده و عدهٔ زیادی از مخاطبان به طرفداران آن‌ها تبدیل شده‌اند. چیزی که هر روز در فضای مجازی می‌بینید؛ فردی که به‌تازگی به‌واسطهٔ محتوای خود به شهرت رسیده است. این مسئله چندان به محتوای تولیدشده ارتباطی ندارد؛ تنها کافیست از رمز و راز این مسئله آگاه باشید.

اگر منطقی به این موضوع نگاه کنید، خواهید دید که هر کاری اصول و قواعد خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید برند در شرکت کوچک و متوسط خود را به یک نام شناخته‌شده تبدیل کنید، ابتدا باید مراحلی را برای تأمین زیرساخت‌ها طی کنید. پس از آن‌که همهٔ امکانات فراهم بود، می‌توانید از تکنیک‌هایی برای معروفیت هرچه بیشتر استفاده کنید. باید خوشحال باشید که در دورهٔ ارتباطات و پیشرفت فضایی مجازی زندگی می‌کنید، چراکه اینترنت، برای کسب و کارهای کوچک معجزه می‌کند. استفاده صحیح از راهکارهای تبلیغاتی و برندینگ و همچنین مشاوره کسب و کار ، به شما در تسریع روند درخششتان کمک خواهد کرد.

رمز و راز موفقیت برندهای کوچک

همان‌طور که گفته شد، موفقیت یک کسب و کار به شناخت رمز و راز موفقیت و نحوهٔ مدیریت مجموعه بستگی دارد. اگر به‌عنوان یک مدیر استارتاپ خود را راه‌اندازی کرده‌اید و شرکت کوچک و متوسط خود را دارید، بهتر است برخی نکات را در طی مسیر مدنظر داشته باشید. به این ترتیب می‌توانید امیدوار باشید که کسب و کار شما ظرف مدت کوتاهی مطرح شود:

  • همسو با جریان‌های اجتماعی حرکت کنید. حتماً دیده‌اید هرازگاهی یک موضوع مثل ویروس در برخی جوامع نشر پیدا می‌کند؛ به این موضوع وایرال شدن گفته می‌شود. جریان این مسائل وایرال و ترندشده را می‌توان از فضاهای مجازی پیگیری کرد. هرگاه بتوانید به نحوی خود را با این جریانات همسو کنید، توجهٔ سیل عظیمی از مخاطبان این جریان‌ها را به خود جلب می‌کنید.
  • برندینگ یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید. درواقع برند شما باید به‌عنوان یک سیستم موفق در ذهن مخاطبینتان ثبت شده تا به‌طور خودکار در میان جمعیت وایرال شوید. این گسترش ویروسی کار شما را راحت می‌کند. چطور می‌توانید مثل یک ویروس در ذهن مخاطبین پخش شوید؟
  • برای آن‌که بتوانید به‌سرعت معروف شوید، لازم است ابتدا رقبای خود را بشناسید. مادامی که ندانید دیگران در چه مرحله‌ای از مسیر هستند، نمی‌توانید روش جلوتر افتادن از آنها را پیدا کنید. فراموش نکنید که در بازار شلوغ این روزها، برندینگ به معنی متمایز شدن و پیشی گرفتن از رقباست.
  • شناخت جامعهٔ هدف موضوع مهمی است که باید به آن بپردازید. اگر می‌خواهید به‌سرعت معروف شوید، باید به‌صورت مداوم و پویا نیازهای مخاطب خود را مورد بررسی قرار دهید. عدم توجه به جامعهٔ هدف، مثل حرکت کورکورانه در یک مسیر است. پرسونای مخاطب هدف شما چیست؟ آنقدر دقیق خصوصیات مخاطب هدفتان را به تصویر بکشید که انگار دارید در مورد یک فرد خاص صحبت می‌کنید.
  • معجزهٔ شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت را دست‌ِکم نگیرید. برای معروفیت هیچ‌چیز به اندازهٔ کمپین‌های تبلیغاتی مناسب نمی‌تواند شما را به اهدافتان نزدیک کند. برند در شرکت کوچک و متوسط در کنار تبلیغات درست می‌تواند به نامی آشنا تبدیل شود که همهٔ افراد آن را می‌شناسند. بنابراین همواره تبلیغات درست و هدفمند را در برنامهٔ خود داشته باشید.
  • از مشاوره کسب و کار کمک بگیرید. نکتهٔ مهمی که به‌عنوان یک مدیر باید بدانید، این است که در شرکت شما کار باید به‌دست کاردان سپرده شود تا به نتیجهٔ مطلوب برسید. شما ممکن است در آغاز راه باشید اما افرادی هستند که سالها تجربه موفق در عبور از همین شرایط را دارند. همکاری با مشاورین مجرب به معنی شریک شدن در دانش و تجربه آنها در مسیرتان است. زمانی که برای هر کار از افراد متخصص کمک بگیرید، خیالتان راحت است که کارها به بهترین نحو پیش می‌روند و نگرانی از بابت هیچ‌چیز نخواهید داشت. مشاوره کسب و کار را نیز پیش از راه‌اندازی کار و همچنین در مسیر حرکت به سمت موفقیت از یاد نبرید.

برندهای کوچک

مروری بر چند برند کوچک که معروف شدند

اگر می‌خواهید در مسیر کسب و کار خود به موفقیت دست پیدا کنید و برندی بسازید که سریع بدرخشد، لازم است سرگذشت برندهای مطرح دنیا که چنین مسیری را طی کرده‌اند مورد بررسی قرار دهید. این کار به شما انگیزه می‌دهد که برند در شرکت کوچک و متوسط می‌تواند به یک برند جهانی محبوب تبدیل شود و از سوی دیگر، بررسی راه‌های موفقیت این برندها شما را در پیدا کردن راه درست، راهنمایی خواهد کرد. در ادامهٔ داستان موفقیت سریع و ناگهانی دو مورد از برندهای محبوب را شرح داده‌ایم:

آدیداس؛ قهرمان روزهای پس از جنگ جهانی

حتماً شما هم شنیده‌اید که بسیاری از برندهای مطرح قرن ۲۰، بخش عظیمی از شهرت خود را مرهون جنگ جهانی دوم هستند. در حقیقت جنگ جهانی دوم برای برند آدیداس هم یک نقطه‌عطف بود. «آدولف داسلر» در سال ۱۹۲۴، در یک کارگاه بسیار کوچک، شروع به تولید انواع مختلف پوشاک کرد. جالب است بدانید برادر آدولف نیز صاحب برند پوما بود. با این حال آدیداس تماماً شبیه به یک کارگاه کوچک فعالیت خود را ادامه می‌داد. با شروع جنگ جهانی دوم، آدیداس وارد مرحلهٔ جدیدی شد که به‌هیچ‌وجه آسان نبود. در آن برههٔ حساس، برند نوپای آدیداس مجبور به تولید کفش‌های جنگی برای سربازان آلمانی شد. تا پایان جنگ، آدیداس به یک برند حرفه‌ای در حوزهٔ تولید کفش تبدیل شده بود و می‌‌توانست هر نوع کفشی را با بالاترین کیفیت تولید کند. داسلر از این فرصت استفاده کرد و با درک این موضوع که افراد پس از جنگ تمایل بیشتری به ورزش کردن نشان می‌دهند، مسیری برای صعود به قله‌های موفقیت پیش‌ِروی خود باز کرد. برند آدیداس از جنگ به‌عنوان یک فرصت برای یادگیری استفاده کرد و با یک تغییر در کسب و کار خود، مسیر درست را انتخاب نمود. برای آن‌که برند در شرکت کوچک و متوسط به یک نام آشنای جهانی تبدیل شود، لازم است نسبت به تحولات هشیار باشید و بهترین موقعیت‌ها را در مسیر خود شکار کنید.

ردبول؛ برخاسته از روستاهای شرق آسیا

جالب است بدانید منشأ اصلی ردبول، در روستاهای تایلند است و ارتباطی با آمریکا ندارد. سال‌ها پیش در روستاهای تایلند، نوشیدنی انرژی‌زایی مصرف می‌شد که عکس دو گاو قرمز روی بطری‌های آن به چشم می‌خورد. افراد محلی به‌هیچ‌وجه فکر معرفی این نوشیدنی به جهانیان را نداشتند. تا این‌که یک بازاریاب اهل کشور اتریش در سفر به تایلند، با این نوشیدنی آشنا شد. زمانی که تأثیر فوق‌العادهٔ این نوشیدنی را دید، تصمیم گرفت تا آن را به شکل مدرن و در مقیاس انبوه تولید کند. پس از آن در سال‌های دههٔ ۸۰ میلادی، جریان درخشش ردبول آغاز شد و حالا می‌توان آن را شناخته‌شده‌ترین انرژی‌زا در تمام دنیا دانست. نکتهٔ مهم اینجاست که کیفیت کار یکی از مهم‌ترین المان‌های موفقیت به‌شمار می‌رود. در هر کاری که انجام می‌دهید، بالاترین کیفیت را ارائه کنید. به این ترتیب مشتریان شما را پیدا خواهند کرد.

چگونه کسب و کار خود را در مسیر پیشرفت قرار دهیم؟

اگر می‌خواهید برند در شرکت کوچک و متوسط داشته باشید و آن را رفته‌رفته به یک نام شناخته‌شده تبدیل کنید، لازم است از افراد متخصص کمک بگیرید تا بهترین‌ها را به شما پیشنهاد کنند. اگرچه جست‌وجو در فضای اینترنت شما را با کلیت موضوعات آشنا می‌کند؛ اما هیچ‌گاه شما را به یک متخصص تبدیل نخواهد کرد. از این رو بهتر است حتماً با یک مشاور در حوزهٔ کسب‌وکار مشورت کنید. گروه «نجات» یکی از حرفه‌ای‌ترین‌ها در حوزهٔ مشاوره و آموزش مدیریت است که به شرکت‌های کوچک و متوسط خدمات ارائه می‌کند. گروه نجات به شما کمک خواهد کرد که نیازهای توسعه کسب‌وکار خود را بشناسید و در جهت رشد و تعالی قدم بردارید. همچنین نحوهٔ صحیح مدیریت برای رسیدن به اهداف مجموعه را به شما آموزش خواهد داد. این مجموعه یکی از بهترین‌ها در حوزهٔ فعالیت خود است و می‌تواند روش موفقیت در کسب‌وکار را به شما بیاموزد.

برندهای کوچککلام آخر

درنهایت باید گفت برند در شرکت کوچک و متوسط می‌تواند با مدیریت اثربخش، خلاقیت، و هشیاری نسبت به ترندها و فرصت‌ها، به برندی شناخته‌شده تبدیل شود. با وجود آن‌که گاهی یک اتفاق می‌تواند کسب و کار شما را به اوج برساند؛ اما بهتر است منتظر اتفاقی نباشید که ممکن است هیچ‌گاه رخ ندهد. برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح، درست‌ترین کاری است که می‌توانید برای موفقیت انجام دهید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا