برندهای خارجی

سرتیتر خبر‌ها از شبکه اجتماعی ایکس حذف شد

پایگاه خبری توسعه برند، ایلان ماسک، مالک ایکس، دستور داد که سرتیتر خبر‌های لینک‌های خبری از این رسانه اجتماعی حذف شود.

در فضایی که به‌طور پیوسته برای خبرگزاری‌ها «خصمانه‌تر» می‌شود، ایلان ماسک، مالک «ایکس»، سابقا موسوم به «توییتر»، دستور داد سرتیتر خبر‌های لینک‌های خبری از این رسانه اجتماعی حذف شود.

به گزارش «گاردین»، لینک‌های ارسال‌شده در ایکس اکنون تنها به شکل یک تصویر مشاهده می‌شوند. این تصویر اصلی مقاله در وبسایت است، و نام دامنه وبسایت خبرگزاری نیز به طور کوچک در سمت چپ پایین تصویر درج می‌شود. اگر کاربران بخواهند از محتوای لینک پست‌شده سر در بیاورند، باید روی تصویر کلیک کنند و به وبسایت خبری بروند.

اقدام برای حذف سرتیتر خبر‌ها از ماه اوت امسال آغاز شده بود. در آن زمان، پس از انتشار اخباری درباره تغییر برنامه‌ریزی‌شده، ماسک در پستی نوشت: «این کار ایده شخص من است. زیبایی‌شناسی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.»

به گفته گاردین، از زمانی که ماسک حدود یک سال پیش ریاست توییتر را در دست گرفت، محیط این رسانه اجتماعی برای خبرگزاری‌ها «خصمانه‌تر» شد. با وجودی که ایکس هیچ‌گاه کانال اصلی دسترسی برای بسیاری از خبرگزاری‌ها نبوده است، اما بیشتر سازمان‌های رسانه‌ای و خبرنگاران از این پلتفرم برای اشتراک‌گذاری اخبار استفاده می‌کنند.

با این وجود، گزارش‌ها حاکی از آن است که ترافیک ایکس از زمان تصاحب آن توسط ماسک کاهش یافته است. طی ماه‌های اخیر، «رادیوی ملی آمریکا» و «شرکت پخش استرالیا» (ABC) استفاده از ایکس را متوقف کرده‌اند. اِی‌بی‌سی «فعل و انفعالات مسموم» در ایکس را مقصر این قضیه دانسته است، و ماسک در مقابل تلویزیون استرالیا را به «سانسور» متهم کرده است.

ماسک این هفته در ایکس اظهار کرد که دیگر تقریباً هرگز وبسایت‌های خبری را نمی‌خواند، و گفت الگوریتم ایکس را در برابر لینک‌ها «بهینه‌سازی» کرده است تا اطمینان حاصل شود که افراد تا حد ممکن در محدوده ایکس باقی می‌مانند.

او نوشت: «بهترین کار این است که محتوا را به صورت طولانی در همین پلتفرم پست کنید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا