برندهای خارجی

روسیه برند فیس بوک را مسدود و توئیتر را محدود کرد

پایگاه خبری توسعه برند، رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد دسترسی به فیس بوک در این کشور را مسدود کرده و طبق گزارشی دیگر دسترسی به توئیتر نیز محدود شده است.

به نقل از رویترز، راسکامنادزر، رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد در واکنش به محدود سازی رسانه‌های روسی در فیس بوک این شبکه اجتماعی را مسدود کرد.

راسکامنادزر اعلام کرد از اکتبر ۲۰۲۰ میلادی ۲۶ مورد تبعیض فیس بوک علیه رسانه‌های روسی ثبت شده که شامل محدودیت‌های روزهای اخیر بر کانال‌هایی مانند RT و خبرگزاری ریانووستی است. این اقدام جدیدترین گام در مجادله میان شرکت‌های بزرگ فناوری و روسیه به حساب می‌آید.

در این میان نیک کلگ مدیر امور جهانی متا اعلام کرد شرکت سعی دارد تا سرویس‌های خود در روسیه را احیا کند. متا در یک پست وبلاگی اعلام کرد سرویس‌هایش را تا حد ممکن فراهم می‌کند اما نشان دادن تبلیغات در روسیه را متوقف کرده و به دلیل چالش‌های فعالیت در روسیه در زمان حاضر، اجازه نمی‌دهد تبلیغ کنندگان روسی تبلیغات شأن را در نقاط دیگر جهان نمایش دهند.

فیس بوک در حالی در روسیه مسدود شده که دیگر پلتفرم‌های متا (واتس اپ و اینستاگرام) همچنان در این کشور فعال هستند.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی Tass نیز اعلام کرد روسیه دسترسی به توئیتر را محدود کرده است.

نشریه انگجت در خبری اعلام کرد این اقدام در راستای پیروی از دستور دادستان کل روسیه است که در ۲۴ فوریه ثبت شد.

البته توئیتر هنوز اظهار نظری در این باره نکرده است. این شرکت قبلاً تأیید کرده بود سرویس‌هایش برای برخی افراد در روسیه محدود شده اند و گزارش‌های گسترده‌ای از محدود سازی دریافت کرده است.

توئیتر در اوایل هفته گذشته اعلام کرد تمام توئیت های مربوط به رسانه‌های دولتی روسیه را برچسب می‌زند.

روسیه نسبت به نفرت ضد روسیه در برند یوتیوب هشدار داد
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا