برندهای ایرانی

مله خوسف برندی برای میراث فرهنگی خراسان جنوبی

پایگاه خبری توسعه برند، صبح پنج شنبه طی مراسمی با حضور فرماندار خوسف، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان و هنرمندان، دبیرخانه شهر ملی مله در شهر خوسف افتتاح شد.

جواد اشرفی، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در این مراسم بر انجام تبلیغات فرا استانی و ملی برای معرفی پارچه مله تأکید کرد.

وی با بیان اینکه مله خوسف می تواند یک برند برای میراث فرهنگی خراسان جنوبی باشد، گفت: این دبیرخانه باید زنده و پویا باشد تا هنرمندان مله باف بتوانند به آن مراجعه کنند.

اشرفی ضمن تأکید بر انجام کارهای ابتکاری و تزئینی بر روی پارچه های مله در راستای بازار پسندی، افزود: باید از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بومی شهرستان خوسف بر روی مله استفاده شود تا ارزش آن دو چندان شود.

وی خواستار حک شدن شناسنامه و هویت پارچه مله بر تولیدات شد و گفت: دبیرخانه شهر ملی مله باید به مکانی برای حضور مله بافان و فعالان این هنر تبدیل شود.

همچنین سید علی حسینی، فرماندار خوسف در این مراسم گفت: همه مسئولان و هنرمندان در هفته فرهنگی خوسف پای کار آمدند تا داشته های غنی این شهر در تمام حوزه‌ها به همه معرفی شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مله بافی در هفته فرهنگی این شهرستان گفت: دبیرخانه مله به منظور پیگیری جهانی شدن مله خوسف، آموزش تخصصی مله بافی، نظارت بر کیفیت و میزان تولیدات و هماهنگی بین هنرمندان مله باف با حضور مردم و مسئولین افتتاح شد.

گفتنی است، همچنین با هفته فرهنگی خوسف از پلاک ماندگار منزل هنرمند مله بافی مرحومه صغری طحان با حضور مسؤولان رونمایی شد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا