گزارش برند اتاقک سال ۱۴۰۰
پایگاه خبری توسعه برند، صنعت گردشگری ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با شیوع ویروس کرونا دوره کم رشدی را تجربه کرده است، اما پس از افزایش واکسیناسیون و شروع کند سفر، امید به رونق کشور وجود دارد. این صنعت دوباره رو به رشد است و شرکت های گردشگری ایرانی در نیمه اول سال ۱۴۰۱ رشد بسیار خوبی از خود نشان داده اند و با وجود همه مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، سال خوبی را برای صنعت گردشگری نوید می دهند.
سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه اتاقک بهعنوان یکی از اصلیترین بازیگران صنعت گردشگری در زمینه اجاره اقامتگاه نیز از این مورد مستثنی نبوده، گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک نشان میدهد که باوجود تمام موانع و مشکلات، این شرکت از نظر شاخص فروش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد متوسط ۴۴۰ درصدی و از نظر شاخص تعداد رزرو، رشد متوسط ۱۹۵ درصدی را تجربه کرده است.
برند اتاقک همچنین در نیمسال اول ۱۴۰۱ نسبت به نیمسال اول سال ۱۴۰۰ از نظر شاخص فروش رشد بیش از ۶ برابری و از نظر شاخص تعداد رزرو رشد بیش از ۳ برابری داشته است.
برند اتاقک ضمن درنظرگرفتن شرایط گردشگری در پاییز که در میان شرکتهای گردشگری به Low Season معروف است، پیشبینی رشد ۵ برابری را در شاخص فروش برای پاییز ۱۴۰۱ متصور بود ولی با شروع اعتراضات و فیلترینگ شبکههای اجتماعی در پایان شهریورماه و ادامه آن تا به امروز، صنعت گردشگری و شرکتهای مرتبط با آن هم دچار مشکل شدند.
وضعیت اجتماعی ایران در ۳ ماه گذشته همراه با قطعی اینترنت، تعدیل نیروی گسترده در صنایع مختلف، افزایش نرخ دلار و طلا، تورم افسارگسیخته و همچنین فضای روانی نامطلوب مردم در شرایط فعلی، فشار را بر صنعت گردشگری بیشتر کرد و باعث شد اتاقک از پیشبینی رشد ۵ برابری با واقعیت رشد ۲ برابری در شاخص فروش روبهرو شود، این میزان پایین رشد با توجه به وضعیت رشد خیلی خوب سامانه اتاقک در سال ۱۴۰۰ و روند رشد پرشتاب این شرکت در ۴ سال گذشته که در گزارش سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، خبر خوبی برای صنعت گردشگری نیست.
گزارش حال حاضر که مروری بر ۴ سال گذشته سامانه اتاقک است، با تخمین بازار صنعت اجاره اقامتگاه در جهان و ایران آغاز میشود و خبر از حجم بزرگ این بازار در ایران میدهد.
حجم بازار ۱۱۰ هزار میلیاد ریالی در سال ۱۴۰۰ و سهم اندک ۹ درصدی بازار آنلاین این صنعت در ایران نسبت به متوسط جهانی و همچنین کشورهای منطقه، خبر از پتانسیل فوقالعاده صنعت اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران دارد و نشان میدهد که همچنان اول راه هستیم.
دانلود گزارش گزارش برند اتاقک سال ۱۴۰۰:
اتاقک به عنوان یکی از اولین سامانههای اجاره آنلاین اقامتگاه که کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده با رشد مرکب سالانه ۱۲۰ درصدی از نظر شاخص رزرو و رشد مرکب سالانه ۱۹۰ درصدی از نظر شاخص فروش در این ۴ سال روبرو بوده که حدود ۲ سال از آن را نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است، این میزان از رشد با وجود موانع و بحرانها، خبر از پتانسیل عظیم در این صنعت میدهد.
منبع: اتاقک