گزارش برندها

گزارش برند اتاقک سال 1400

پایگاه خبری توسعه برند، صنعت گردشگری ایران نیز مانند سایر نقاط جهان با شیوع ویروس کرونا دوره کم رشدی را تجربه کرده است، اما پس از افزایش واکسیناسیون و شروع کند سفر، امید به رونق کشور وجود دارد. این صنعت دوباره رو به رشد است و شرکت های گردشگری ایرانی در نیمه اول سال 1401 رشد بسیار خوبی از خود نشان داده اند و با وجود همه مشکلات اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، سال خوبی را برای صنعت گردشگری نوید می دهند.

سامانه اجاره آنلاین اقامتگاه اتاقک به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازیگران صنعت گردشگری در زمینه اجاره اقامتگاه نیز از این مورد مستثنی نبوده، گزارش سال ۱۴۰۰ اتاقک نشان می‌دهد که باوجود تمام موانع و مشکلات، این شرکت از نظر شاخص فروش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل رشد متوسط ۴۴۰ درصدی و از نظر شاخص تعداد رزرو، رشد متوسط ۱۹۵ درصدی را تجربه کرده است.

Otaghak 01 - گزارش برند اتاقک سال 1400

برند اتاقک همچنین در نیمسال اول ۱۴۰۱ نسبت به نیمسال اول سال ۱۴۰۰ از نظر شاخص فروش رشد بیش از ۶ برابری و از نظر شاخص تعداد رزرو رشد بیش از ۳ برابری داشته است.

دانلود گزارش اتاقک

برند اتاقک ضمن درنظرگرفتن شرایط گردشگری در پاییز که در میان شرکت‌های گردشگری به Low Season  معروف است، پیش‌بینی رشد ۵ برابری را در شاخص فروش برای پاییز ۱۴۰۱ متصور بود ولی با شروع اعتراضات و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی در پایان شهریورماه و ادامه آن تا به امروز، صنعت گردشگری و شرکت‌های مرتبط با آن‌ هم دچار مشکل شدند.

وضعیت اجتماعی ایران در ۳ ماه گذشته همراه با قطعی اینترنت، تعدیل نیروی گسترده در صنایع مختلف، افزایش نرخ دلار و طلا، تورم افسارگسیخته و همچنین فضای روانی نامطلوب مردم در شرایط فعلی، فشار را بر صنعت گردشگری بیشتر کرد و باعث شد اتاقک از پیش‌بینی رشد ۵ برابری با واقعیت رشد ۲ برابری در شاخص فروش روبه‌رو شود، این میزان پایین رشد با توجه به وضعیت رشد خیلی خوب سامانه اتاقک در سال ۱۴۰۰ و روند رشد پرشتاب این شرکت در ۴ سال گذشته که در گزارش سال ۱۴۰۰ منتشر شده است، خبر خوبی برای صنعت گردشگری نیست.

تولید محدود برند ولوو در چین
بیشتر بخوانید

Otaghak 02 - گزارش برند اتاقک سال 1400

گزارش حال حاضر که مروری بر ۴ سال گذشته سامانه اتاقک است، با تخمین بازار صنعت اجاره اقامتگاه در جهان و ایران آغاز می‌شود و خبر از حجم بزرگ این بازار در ایران می‌دهد.

حجم بازار ۱۱۰ هزار میلیاد ریالی در سال ۱۴۰۰ و سهم اندک ۹ درصدی بازار آنلاین این صنعت در ایران نسبت به متوسط جهانی و همچنین کشورهای منطقه، خبر از پتانسیل فوق‌العاده صنعت اجاره آنلاین اقامتگاه در ایران دارد و نشان می‌دهد که همچنان اول راه هستیم.

دانلود گزارش گزارش برند اتاقک سال 1400:

دانلود گزارش اتاقک

اتاقک به عنوان یکی از اولین سامانه‌های اجاره آنلاین اقامتگاه که کار خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده با رشد مرکب سالانه ۱۲۰ درصدی از نظر شاخص رزرو و رشد مرکب سالانه ۱۹۰ درصدی از نظر شاخص فروش در این ۴ سال روبرو بوده ‌که حدود ۲ سال از آن را نیز متاثر از شیوع ویروس کرونا در جهان بوده است، این میزان از رشد با وجود موانع و بحران‌ها، خبر از پتانسیل عظیم در این صنعت می‌دهد.

منبع: اتاقک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا