برندهای خارجی

برند نایک؛ تحت تأثیر تورم

پایگاه خبری توسعه برند، نتایج بررسی‌ها نشان داده است که افزایش هزینه‌های زندگی، هزینه‌های مصرف‌کننده را تحت تأثیر قرار می‌دهد و زمینه را برای کاهش بالقوه فروش نایک در ماه‌های آینده فراهم می‌کند. بسیاری از مصرف‌کنندگان آمریکایی تحت تاثیر تورم خرید برخی از اقلام را کاهش می‌دهند و این موضوع، فشار بیشتری را بر سازنده تجهیزات ورزشی می‌افزاید.

پس از هشدار این شرکت مبنی بر کاهش حاشیه سود ناشی از کاهش قیمت‌های گسترده، سهام نایک در روز جمعه (۳۰ سپتامبر) به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ساله رسید و سهام سایر سازندگان تجهیزات ورزشی را تحت تأثیر قرار داد. بزرگ‌ترین تولیدکننده پوشاک ورزشی جهان روز پنجشنبه آخرین تولیدکننده در میان برندهای مصرف‌کننده و خرده‌فروش‌ها بود که بر فشار بر حاشیه سود ناشی از افزایش تخفیف‌ها تأکید کرد زیرا شرکت‌ها در بحبوحه کاهش تقاضا برای خلاصی از موجودی مازاد عجله دارند.

از ابتدای سپتامبر، تحلیلگران انتظارات فروش کل سال خود را برای نایک از ۵۰.۳۴ میلیارد دلار به ۴۹.۸۵ میلیارد دلار کاهش داده‌اند.

نایک شاهد رشد ثروت خود در طول همه‌گیری بود زیرا شلوارهای ورزشی و دویدن به بخشی ذاتی از مد روزمره تبدیل شدند، در حالی که تقاضا برای کفش‌های دویدن و لباس‌های ورزشی این شرکت از سوی افرادی که بیشتر در فضای باز ورزش می‌کردند افزایش یافت.

با این حال، کاهش محدودیت‌های کووید- ۱۹ بخشی از این هزینه‌ها را به پوشاک رسمی‌تر و اجتماعی‌تر برمی‌گرداند، در حالی که تقاضای کلی از تورم بالای دهه‌ها آسیب دیده است. این درحالی است که نگرانی‌ها در مورد سرعت بهبود در چین افزایش می‌یابد که حدود ۱۷ درصد از فروش سالانه نایک را تشکیل می‌دهد.

برند تویوتا اهداف خود را از دست داد
بیشتر بخوانید

آدیداس نیز در ماه جولای، هدف درآمد تمام سال خود را کاهش داد و دلیل آن نیز بهبود کندتر از حد انتظار محدودیت‌های همه‌گیر در چین بود. با این حال، برخی از تحلیلگران نسبت به تجارت نایک در آمریکای شمالی خوشبین‌تر هستند و به بهبود زنجیره تامین و موقعیت موجودی بهتر اشاره می‌کنند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا