برندهای خارجی

استخدام های جدید برند گوگل

پایگاه خبری توسعه برند، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت اعلام کرد این شرکت روند استخدام تا پایان سال ۲۰۲۳ را کند خواهد کرد.
پیچای در اطلاعیه‌ای خطاب به کارمندان نوشت: آلفابت – شرکت مادر گوگل- مانند شرکت‌های دیگر از مشکلات اقتصادی در امان نمانده است. این شرکت به کار کارآفرینانه‌‌تر با فوریت جدی، تمرکز دقیق‌‌تر و عطش بیشتر نسبت به آنچه در روزهای خوبمان نشان داده‌‌ایم، نیاز دارد. وی اذعان کرد دورنمای اقتصاد جهانی مبهم است و همین امر مشغولیت ذهنی جدی درباره چگونگی مدیریت شرکت در سال‌های پیش رو ایجاد کرده است.

ارزش سهام آلفابت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۲۱ درصد افت کرده و خروج سرمایه‌‌گذاران از بازار و کاهش میل آنها به خرید سهام شرکت‌های فناوری به خوبی مشهود است.

روث پورات، مدیر مالی آلفابت هشدار داد عملکرد این شرکت در سه ماه نخست، ضعیف‌‌تر از برآورد تحلیلگران بوده است و دوره دشوار دیگری پیش روی این شرکت قرار خواهد داشت. رشد سه ماه اول امسال این شرکت به ۲۳ درصد کاهش یافته که این عدد در مقایسه با نرخ رشد ۳۴ درصد در مدت مشابه سال گذشته ناامیدکننده است. با این حال پیچای در این اطلاعیه، اعلام کرد این شرکت در سه ماه دوم امسال ۱۰ هزار کارمند استخدام کرده است. پیچای گفت: به دلیل پیشرفتی که در روند استخدام از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون داشتیم، روند استخدام را تا پایان سال آهسته می‌کنیم و همزمان از مهم‌ترین فرصت‌‌های‌مان حمایت خواهیم کرد. وی تاکید کرد که این کار برای متوازن شدن استخدام نیرو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ است و در مدت پیش رو، این شرکت بر استخدام در بخش‌های مهندسی، فنی و موقعیت‌‌های شغلی مهم دیگر متمرکز خواهد شد. بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، گوگل که از نظر تاریخی در تحقیقات و توسعه، سرمایه‌گذاری بالایی انجام داده است، درباره حوزه‌هایی که قصد دارد در طول دوره اقتصادی نامعلوم سرمایه‌گذاری کند، شفاف بود. پیچای گفت: در بعضی موارد سرمایه‌‌گذاری‌‌هایی که هم‌پوشایی دارند، ادغام و فرآیند آنها یکپارچه می‌شود. در موارد دیگر، توسعه متوقف شده و منابع موجود، صرف حوزه‌هایی خواهد شد که اولویت بالاتری دارند. آلفابت که تا ۳۱ مارس، حدود ۱۶۴ هزار کارمند داشته، عمدتا در سال‌های اخیر برای واحد ابری گوگل و حوزه‌های جدیدی مانند سخت‌افزار، نیرو استخدام کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا