برندهای خارجی

سرمایه گذاری جدید برند تویوتا

پایگاه خبری توسعه برند، وزارت اقتصاد اندونزی اعلام کرد، خودروساز ژاپنی تویوتا موتور قصد دارد در پنج سال آینده ۲۷.۱ تریلیون روپیه ( ۲.۵میلیارد دلار سنگاپور) در اندونزی برای تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کند.

این کشور آسیای جنوب شرقی قصد دارد از طریق پردازش منابع غنی از سنگ معدن نیکل برای استفاده در باتری‌های لیتیومی، به قطب جهانی برای تولید و صادرات خودروهای الکتریکی تبدیل شود. پیش از این، مجموعه‌ای از شرکت‌های جهانی، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را در این زمینه اعلام کرده‌اند.

ایرلانگا هارتارتو، وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی در بیانیه‌ای گفت تویوتا از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۴ تریلیون روپیه در این کشور سرمایه‌گذاری کرده است. ایرلانگا گفت: من معتقدم تقاضا برای خودروهای برقی افزایش خواهد یافت.

اندونزی   که ۲۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد و به دنبال کاهش انتشار کربن است، قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ فقط خودروها و  موتورسیکلت برقی بفروشد تا جایگزین وسایل نقلیه‌ای شود که با موتورهای احتراقی کار می‌کنند.

این کشور همچنین قصد دارد ۱۳ میلیون موتورسیکلت برقی تا ۲۰۳۰ را وارد بازار کند. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، تویوتا قصد دارد تا طی ۴ سال آینده انواع مختلفی از خودروهای الکتریکی هیبریدی را تولید کند.

منبع: ایسنا

مدل‌های گران ناجی برند جنرال‌موتورز می‌شوند؟
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا