برندهای خارجی

برند نستله در عربستان سعودی سرمایه‌گذاری کرد

پایگاه خبری توسعه برند، نستله در دهه آینده ۱.۹ میلیارد دلار در عربستان سعودی سرمایه‌گذاری می‌کند.

شرکت صنایع غذایی سوئیسی نستله در ۱۰ سال آینده ۷ میلیارد ریال سعودی (۲.۵۵ میلیارد دلار سنگاپور) در عربستان سعودی سرمایه گذاری خواهد کرد زیرا این کشور به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی بیشتر برای تنوع بخشیدن به اقتصاد وابسته نفت خود است و شروع با کارخانه تولید محصولات نوزاد و قهوه فوری خواهد بود.

غول موادغذایی سوئیسی در بیانیه‌ای اعلام کرد این کارخانه قرار است در سال ۲۰۲۵ با سرمایه‌گذاری اولیه ۳۷۵ میلیون ریال افتتاح شود و به عربستان سعودی و بازارهای صادراتی در خاورمیانه و شمال آفریقا خدمت خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی دهه آینده ۳۵۰۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند.

خالد الفالح، وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی در این بیانیه گفت: سرمایه‌گذاری‌های نستله به امنیت‌غذایی و توسعه مشاغل محلی کمک، نوآوری‌های محلی را تقویت و برای جوانان و متخصصان شغل ایجاد می‌کند.

عربستان سعودی هدف خود را برای جذب حدود ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال، تا سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته است زیرا به دنبال تنوع بخشیدن به اقتصاد خود است. با این حال، بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در کشور در صنعت نفت بوده است.

حدود ۱۲ میلیارد دلار از حدود ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در سال گذشته، مربوط به قرارداد خط لوله نفتی توسط شرکت دولتی آرامکو عربستان سعودی بود.

منبع: ایسنا

برند گردوی تویسرکان شهرت جهانی دارد
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا