برندهای خارجی

مقابله برند مرسدس بنز با برند تسلا

پایگاه خبری توسعه برند، مرسدس بنز در حال گسترش خط تولید باتری‌دار خود با یک خودروی کاربردی اسپرت است که در گامی دیگر به سوی هدف این خودروساز برای تبدیل‌شدن به تمام الکتریکی تا پایان دهه، با مدل Y شرکت تسلا مقابله خواهد کرد.

شاسی بلند EQE که در آستانه نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد، از مدل ارزان‌تر Y با مسافت ۵۹۰ کیلومتری عبور می‌کند و با شروع فروش در اواخر سال جاری، از حدود ۷۰ هزار یورو (۹۷ هزار و ۱۱۵ دلار سنگاپور) شروع می‌شود. این چهارمین مدلی است که از پلتفرم EV اختصاصی مرسدس بنز استفاده می‌کند.

اولا کالنیوس، مدیر اجرایی مرسدس بنز در بیانیه‌ای گفت: این آخرین مدرکی است که نشان می‌دهد ما به طور مداوم استراتژی خود را برای تولید تمام برقی اجرا می‌کنیم. این شاسی‌بلند، دارای صفحه نمایش ۱۴۱ سانتی‌متری (۵۵.۵ اینچی) است و نسخه AMG با عملکرد بالا به حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

مرسدس قصد دارد تا پایان سال، هم خانواده‌های برقی را برای همه مدل‌های موتور احتراقی در کارنامه خود ارائه کند، سپس سه پلتفرم جدید را برای پشتیبانی از خودروها، AMG و وانت‌های خود تا سال ۲۰۲۵ معرفی کند.

شاسی بلند EQE که در کارخانه مرسدس بنز در آلاباما در ایالات‌متحده تولید خواهد شد، در موزه رودن پاریس و پیش از نمایشگاهی که بسیاری از خودروسازان غربی از جمله فولکس‌واگن و بی‌ام‌و در آن حضور نداشتند، رونمایی شد. سازندگان خودروهای برقی چینی به طور فزاینده‌ای به دنبال ورود به اروپا هستند.

مرسدس هفته گذشته اعلام کرد که فروش در طول سه ماهه سوم ۲۱ درصد افزایش یافته و چین در تمام مناطق کلیدی رشد قوی داشته است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا