برندهای خارجی

جو بایدن: توییتر ابزار دروغ پراکنی در سراسر جهان است

پایگاه خبری توسعه برند، رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، شبکه اجتماعی توییتر ابزار دروغ پراکنی در سراسر جهان است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا عنوان کرد، ایلان ماسک، کارآفرین میلیاردر آمریکایی که اخیرا شبکه اجتماعی توئیتر را خرید،  در این معامه یک ابزار انتشار دروغ در سراسر جهان را خریده است.

توییتر تحت رهبری ایلان ماسک روز جمعه اخراج نیمی از نیروی کارش را اعلام کرد اما توضیح داد کاهش نیروها در تیم مسئول جلوگیری از انتشار اطلاعات دروغ کمتر بوده است.

هم‌زمان با اخراج پنجاه درصد از کارمندان توییتر، چند برند مشهور نیز تبلیغات خود در این شبکه اجتماعی را به دلیل نگرانی در خصوص سیاست‌های تعدیل محتوا در این رسانه اجتماعی متوقف کردند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در یک مراسم جذب حمایت مالی گفت: “اکنون چیزی که همه ما نگرانش هستیم این است: ایلان می‌آید شرکتی را می‌خرد که به ارسال و اشاعه دروغها در سراسر جهان می‌‍پردازد…دیگر در آمریکا ویراستاری وجود ندارد. دیگر ویراستاری نیست. چطور ما انتظار داریم بچه‌ها بتوانند مسائل خطیر را بفهمند؟”

کارین ژان پی‌یر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید پیشتر به خبرنگاران گفت، جو بایدن صراحتا درباره لزوم کاستن از سخنرانی های اشاعه‌دهنده نفرت و اطلاعات غلط حرف زده است.

او اظهار کرد: چنین باوری شامل حال توییتر هم می‌شود و به فیسبوک و هر رسانه اجتماعی دیگری که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات دروغ منتشر کنند تسری می‌یابد.

این در حالی است که ایلان ماسک وعده داده بود، آزادی بیان را بازیابی کرده و اجازه نخواهد داد توییتر دوباره به “جهنم‌ دره” ای که بود تبدیل شود. با این حال شرکت های بزرگ تبلیغاتی ماه‌هاست نسبت به تصاحب توئیتر توسط ایلان ماسک اظهار نگرانی کرده‌اند.

برند نایک؛ تحت تأثیر تورم
بیشتر بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا