برندهای خارجی

خودروسازان ژاپنی پدال گاز را رها نکردند

پایگاه خبری توسعه برند، خودروسازان ژاپنی علیرغم کاهش سرعت، سرمایه گذاری‌های خود در زمینه خودروهای برقی را پیش می‌برند.

خودروسازان ژاپنی هنگام سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی پای خود را روی پدال گاز نگه می‌دارند. نتایج نشان داده است که مدیران در این حوزه اظهار کرده‌اند که رشد فروش خودروهای برقی در حال کاهش است اما این برای برخی از سازندگان که قبل از ارزان شدن باتری‌ها و ایجاد زیرساخت‌های شارژ کافی، در الکتریکی‌سازی مسابقه می‌دهند، شوک وارد نکرده است.

به عبارت دیگر، شرکت‌های خودروسازی ژاپن می‌دانستند که خریداران خودرو هنوز آماده نیستند تا آن‌طور که برخی امیدوار بودند، به سرعت برقی شوند. استفان ما، مدیر ارشد مالی نیسان موتور اظهار کرد که مشتری در مورد سرعت برقی‌سازی تصمیم می‌گیرد. الکتریکی‌ شدن رشد خطی نیست و یک خط مستقیم است. بالا و پایین خواهد رفت اما در طی زمان، رشد خواهد کرد.

خودروسازان از جمله تسلا با کاهش سرعت گسترش خودروهای برقی، انتظارات خود را تغییر داده‌اند. بسیاری از مصرف‌کنندگانی که تحت تاثیر تورم و نرخ‌های بهره بالا قرار گرفته‌اند، هنوز خودروهای برقی را دور از دسترس می‌دانند و چندین خودروساز هنوز محصولاتی را عرضه نکرده‌اند که فراتر از خریداران لوکس باشد.

این عوامل به رکورد فروش هیبریدی برای تویوتا موتور کمک کرده است. ضعیف‌تر شدن ین همچنین باعث افزایش سود در بخش خودروی ژاپن می‌شود و به شرکت‌ها فرصت می‌دهد تا برای ایجاد ظرفیت و توسعه خودروهای برقی با سرعت دقیق‌تری توجه کنند.

ایجی فوجیمورا، مدیر مالی هوندا موتور، در این ماه گفت که این شرکت می‌دانست که کاهش سرعت خودروهای الکتریکی ممکن است رخ دهد. با این حال، او اظهار کرد که برای دستیابی به بی‌طرفی کربن، الکتریکی‌سازی باید به سمت جلو پیش برود و خودروساز به پیشبرد راهبردی خودروهای الکتریکی خود ادامه خواهد داد.

نیسان نیز دو تریلیون ین در سال ۲۰۲۱ متعهد شد تا در یک بازه زمانی پنج ساله سرعت برق رسانی را تسریع بخشد. ما گفت که این شرکت سرمایه‌گذاری‌های لازم را برای ارائه محصولات مناسب به مشتریان خود انجام خواهد داد.

یویچی میازاکی، مدیر مالی تویوتا گفت که خودروهای هیبریدی که به زیرساخت شارژ نیازی ندارند، حمایت مصرف‌کننده را به عنوان راه‌حلی واقع‌بینانه جلب می‌کنند. خودروساز شماره یک جهان در حال آماده شدن برای فروش سالانه پنج میلیون خودروی بنزینی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است که یک سال زودتر از آنچه قبلاً انتظار می‌رفت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا به دنبال یک خط تولید کامل شامل پیشرانه‌های الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی است تا آماده پاسخگویی به هر تقاضایی باشد.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا