برندهای ایرانی

باید در مسیر برندشدن شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قدم برداشت

پایگاه خبری توسعه برند، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: باید در مسیر برندشدن شهرک قدم برداشت که توسعه مبتنی بر دانایی در سال‌های اخیر بر اساس نوآوری و نیروی انسانی کارآفرین بوده است.

قاسم مصلحی ظهر امروز در نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، اظهار داشت: نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های شهرک به شمار می‌رود و در زمینه اشتغال‌آفرینی بالغ بر ۸ هزار نفر مشغول به کارند که ۵۵۰ نفر از آنها مدرک دکتری دارند و حدود ۳۰ درصد از آنها را بانوان تشکیل داده است.

وی شبکه‌سازی شرکت‌های مستقر بر اجرای طرح‌های بزرگ و حتی ملی را از دیگر اقدامات مؤثر دانست و گفت: یکی از نکاتی که باید توجه شود این است که نگاه مالک و مستاجری بین پارک‌ها و شرکت‌ها وجود نداشته باشد و برون‌سپاری واگذاری خدمات به بخش خصوصی، حمایت مالی از شرکت‌ها بر اساس روند توسعه در مسیر پیشرفت ضرورت دارد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان خاطر نشان کرد: باید در مسیر برند شدن شهرک علمی و تحقیقاتی قدم برداشت و توسعه مبتنی بر دانایی در سال‌های اخیر بر اساس نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و واحدهای تحقیق و توسعه بوده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی پارک ایجاد اشتغال نیست، گفت: این تصور نادرستی است که اشتغال‌آفرینی و تجاری‌سازی تنها وظیفه پارک‌های علم و فناوری و شهرک است و باید با همکاری سایر دستگاه‌ها و ذینفعان محقق شود.

مصلحی سازمان‌های بزرگ استان را در ارائه ایده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شریک دانست و افزود: تعامل خوبی با استانداری اصفهان انجام و ساختمان‌های «زاینده رود» و «فرصت» در سطح شهر به شهرک اختصاص داده شده است که دلیل آن ترویج فناوری و آشنایی عوام مردم با اینگونه اقدامات به ویژه شهرک است.

کاهش سود برند آدیداس
بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیشتر از دولت صورت گرفته و همچنان در حال افزایش است، گفت: شهرک مانند یک شهری است که واحدهای مسکونی و خدماتی در آن پیش‌بینی شده که رشد پارک‌ها منوط به جذب و سرویس‌دهی بیشتر است و حتی احداث هتل، ورزشگاه، مهدکودک و … را برای این مکان در نظر داریم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به بخش فن‌آوری صنعت ساز در شهرک، گفت: در واقع تکنولوژی در این مکان شکل می‌گیرد و تولیدات انبوه آن در شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود اما تحقیق و توسعه در همین مکان صورت می‌گیرد.

وی مراکز رشد علم و فناوری شامل مرکز رشد مقدماتی، جامع فناوری و دانشگاه صنعتی را در مسیر توسعه شهرک و اقدامات فناورانه دانست و افزود: حفظ تعامل با دانشگاه‌ها بسیار اهمیت دارد و مراکز رشد در حال گسترش است که برای نمونه می‌توان به راه‌اندازی مرکز رشد در شهرستان دهاقان با کارکرد یک مرکز گلخانه‌ای اشاره کرد.

مصلحی صدور مجوز فناوری را یکی از اقدامات قابل توجه شهرک دانست و افزود: پاسداری از این حمایت‌های قانونی بسیار اهمیت دارد تا اعتبار برند شهرک حفظ شود و هدف از حضور شرکت‌ها در شهرک، قرار گرفتن در اتمسفر نوآوری و فناوری است.

وی در خصوص جایگاه بین‌المللی شهرک گفت: در کنفرانس ۲۰۰۶ دکتر ماهاتیر محمد از طریق شهرک برای اولین بار دعوت شد و در کنفرانس ۲۰۱۱ دکتر لیدیا بریتو از یونسکو به اصفهان سفر کردند و در کنار این اقدامات تفاهمنامه‌های بین‌المللی مانند آیریس و اخذ جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بانک توسعه اسلامی در حوزه علم و فناوری و سایر جوایز گوناگون را در کارنامه ثبت کرده است.

بزرگان و قهرمانان برند ورزش ایران در جهان هستند
بیشتر بخوانید

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به تعاملات استانی شهرک تصریح کرد: مجری آمایش سرزمین و تدوین سند راهبردی استان اصفهان، عضو شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و … نمونه‌ای از دستاوردهای شهرک است.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا