گواهینامه ایزو
پایگاه خبری توسعه برند، دریافت گواهینامه ایزو از مراجع معتبر در تخصص ماست. بررسی اعتبار مرجع صدور نیاز به اطلاعاتی اولیه در خصوص رویه اعتبار سنجی و نهادهای اعتبار دهنده دارد .
نهادهای اعتبار دهنده Accreditation Body
نهادهایی دولتی و غیر انتفاعی هستند ، اکثر کشورها نهاد اعتبار دهنده مرتبط با سازمان استاندارد را دارند. برای مثال در ایران ، مرکز ملی تایید صلاحیت ایران naci وابسته به سازمان ملی استاندارد این وظیفه را دارد .
این نهادها نیز ملزم به رعایت استاندارد مخصوص به خود که توسط سازمان جهانی ISO تدوین شده می باشند .
یکی از نهادهای اعتبار بخشی غیرانتفاعی شناخته شده ASCB انگلستان می باشد .
فدراسیون بین المللی اعتبار بخشی IAF
نهاد های اعتبار دهنده با رعایت الزاماتی می توانند توسط فدراسیون بین المللی اعتباربخشی IAF پذیرفته شوند .
نهادهای صدورگواهینامه Certification Body
نهادهای صادرکننده گواهینامه توسط نهادهای اعتباردهنده براساس الزامات استاندارد ISO17021 ارزیابی و تایید می شوند .
با آگاهی از روند اعتبار بخشی شما می توانید تا حدودی از اعتبار مرجع صادرکننده آگاهی پیدا کنید .
در صورت عدم اطمینان از انتخاب مرجع یا هرگونه پرسش در زمینه استانداردهای ایزو کارشناسان ما به شما مشاوره رایگان می دهند .
مرجع صدور DNW مورد تایید ASCB انگلستان و مجوز از وزارت صنعت یکی از نهادهای معتبر می باشد .
DNW علاوه بر صدورگواهینامه ایزو ، آموزش و همراهی در پیاده سازی استانداردهای گوناگون را برعهده دارد.
در زیر برخی استاندارد های ایزو به صورت مختصر معرفی شده اند :
ایزو ۱۰۶۶۸ شامل ارزش گذاری برند با اهداف زیر می باشد :
حسابداری و گزارشات مالی
ناتوانی در پرداخت دیون و انحلال
انطباق و برنامه ریزی مالیاتی
پشتیبانی از دعوای قضایی و حل اختلاف
امور مالی شرکت و جمع آوری سرمایه
صدور پروانه و مذاکره سرمایه گذاری مشترک
مدیریت اطلاعات داخلی و گزارش سازی
برنامه ریزی استراتژیک و مدیریت برند
آخرین برنامه های کاربردی عبارتند از :
تخمین بودجه بازاریابی و برند
بررسی جایگاه برند
آنالیز معماری برند
برنامه ریزی توسعه برند
ایزو ۱۰۰۰۲
سیستم مدیریت ارتباط با مشتری
این استاندارد یک سیستم مدیریت بازخورد و ابزاری قدرتمند جهت افزایش رضایت مشتریان ، جذب مشتریان جدید و بهبود ارائه خدمات و محصولات بوده و علاوه بران مشتری را در انتخاب موسسه ارائه دهنده خدمات پس از فروش یاری می نماید.
اهمیت خدمات مشتری ممکن است با توجه به محصول یا خدمت، صنعت و مشتری متفاوت باشد.
میزان موفقیت اینگونه ساز و کارها به «داشتن کارکنانی که میتوانند خود را با شخصیت مشتری تنظیم کنند» بستگی دارد.
در مطالعاتی از پژوهشگران این زمینه بیان شدهاست که خدمات مشتری نقش مهمی در توانایی مؤسسه در کسب درآمد دارد.
یک خدمت در زمینه خدمات مشتری میتواند بهکلی دیدگاه مشتری درباره مؤسسه را تغییر دهد.
۱۰۰۰۲ برای کلیه سازمان هایی که معتقد به مشتری مداری هستند کاربردی می باشد.
ایزو ۱۰۰۰۴
رابطه ایزو ۱۰۰۰۴ با ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵
این استاندارد بین المللی منطبق با ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ است، با فراهم سازی راهنمایی درمورد نظارت و سنجش رضایت مشتری اهداف ایزو ۹۰۰۱:۲۰۱۵ را پشتیبانی می کند.
استاندارد دستورات خاصی را در ایزو ۹۰۰۱ که مربوط به رضایت مشتری است شناسایی می کند.
و با ایزو ۱۰۰۰۱، ایزو ۱۰۰۰۲، و ایزو ۱۰۰۰۳ مرتبط است.
ایزو ۱۰۰۰۱ شامل راهنمایی است برای هدایت سازمان های مرتبط با رضایت مشتری.
این راهنمایی ها باعث کاهش احتمال بروز مشکل می شود و عوامل شکایت و اختلاف را که باعث نارضایتی مشتری است از بین می برد.
ایزو ۱۰۰۰۲ حاوی راهنمایی است برای رسیدگی به شکایات مربوط به محصولات. این راهنمایی ها اعتماد و وفاداری مشتریان را با رفع موثر و کارآمد شکایات حفظ می کنند.
راهنمایی های موجود در این استاندارد بین المللی به پیاده سازی پروسه رسیدگی به شکایات کمک می کند.
برای مثال پروسه های شرح داده شده در این استاندارد می توانند با استفاده از پروسه رسیدگی به شکایات به سازمان در نظارت و سنجش رضایت مشتری کمک کنند.
ایزو ۱۰۰۰۳ درمورد حل اختلافات مربوط به شکایت از محصول است که در داخل سازمان به طور رضایت بخش قابل حل نیست.
و در به حداقل رساندن نارضایتی مشتری که از شکایت های حل نشده سرچشمه می گیرد موثر است.
این چهار ایزو می توانند بصورت مجزا یا در تعامل با یکدیگر استفاده شوند.
این مطلب، خبرآگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.