برندهای خارجی

برند تویوتا بازار را به دست گرفت

پایگاه خبری توسعه برند، فروش جهانی برند تویوتا با افزایش ۵.۱ درصدی به ۴.۹ میلیون در نیمه اول سال ۲۰۲۳ رسید.

خودروساز ژاپنی تویوتا موتور اعلام کرد در نیمه اول سال جاری ۵.۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل فروش داشته که به دلیل کاهش محدودیت‌های عرضه نیمه هادی‌ها و به ویژه تقاضای قوی‌تر در ژاپن بوده است.

این شرکت در ۶ ماه منتهی به ژوئن، حدود ۴.۹ میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان از جمله برند لوکس لکسوس فروخت، در حالی که در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، حدود ۴.۷ میلیون دستگاه خودرو فروخته بود.

فروش تویوتا در ژاپن با جهش ۳۳.۲ درصدی به ۸۷۸ هزار و ۲۱۵ دستگاه در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل رسید، در حالی که فروش ایالات‌متحده با ۰.۷ درصد کاهش به بیش از یک میلیون دستگاه رسید و در آسیا با نیم درصد کاهش به حدود ۱.۵ میلیون دستگاه رسید.

فروش جهانی در ماه ژوئن، ۱۰ درصد افزایش یافت و به ۸۹۸ هزار و ۹۴۷ دستگاه رسید که از تقاضای بالا از جمله برای خودروهای برقی مانند هیبریدی در بازارهای مهم مانند ایالات‌متحده و اروپا سود می‌برد.

فروش چین در ماه ژوئن اولین کاهش ماهانه خود را در سه ماه گذشته ثبت کرد و ۱۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت و به ۱۷۴ هزار و ۵۴۸ دستگاه رسید. فروش چین در ژانویه تا ژوئن ۲.۸ درصد کاهش داشت.

بر اساس گزارش رویترز، فروش جهانی خودروهای هیبریدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۷.۶ درصد رشد کرد و به ۲۹۲ هزار و ۱۳۱ دستگاه رسید که کمتر از یک سوم کل خودروهای فروخته شده در ماه گذشته در سراسر جهان را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا