معرفی مجموعه ابزارهای هوشمند برند اسمارت ایکس
پایگاه خبری توسعه برند، موفقیت کسبوکارهای خدمات محور که به طور مستقیم با مشتری در ارتباط هستند، تا حد زیادی به بررسی و تحلیل رفتار مشتریان برای تبدیل آنها به مشتری وفادار بستگی دارد. کسبوکارهایی مانند رستورانها میتوانند به کمک ابزارهای هوشمند و یکپارچه، بر رضایتمندی و وفادارسازی مشتری تمرکز کنند تا میزان بازگشت مشتریان را افزایش دهند.
اسمارت ایکس به کسبوکارها کمک میکند تا بتوانند با شناخت مشتریان خود و ایجاد حس رضایت در آنها، میزان فروش را در اوج نگه دارند. در ادامه این برند و محصولات آن را معرفی میکنیم.
هر آنچه باید در مورد اسمارت ایکس بدانید
ایده شروع فعالیت این مجموعه در سال ۱۳۹۳ و با راهاندازی کسبوکار در حوزه مدیریت اینترنت شکل گرفت. این شرکت سال بعد از آن موفق به ساخت وای فای هوشمند شد و در سال ۱۳۹۵ نیز توانست محصول خود را در ۱۰۰ کسبوکار خدماتی اجرا کند. اکنون پس از ۷ سال فعالیت، بیش از ۲۰۰۰ کسبوکار از محصولات اسمارت ایکس استفاده میکنند.
اسمارت ایکس در واقع ارائهدهنده مجموعهای از ابزارهای هوشمند است که با تحلیل اطلاعات به صاحبان کسبوکارهای مشتریمدار و مجموعههای خدماتی در جهت وفادارسازی مشتریان کمک میکند. تلاش این ابزارهای مدیریتی و بازاریابی بر آن است تا با استفاده از جدیدترین روشهای بازاریابی، تجربه کاربری و رضایت مشتریان را بهبود دهند.
حوزه فعالیت اسمارت ایکس
محوریت اصلی فعالیت اسمارت ایکس شامل سنجش رضایت ، بازگشت مشتری و مهماننوازی است که در ادامه به توضیح هر کدام میپردازیم:
سنجش رضایت
در مباحث بازاریابی و مارکتینگ، جلب رضایت مشتری و ایجاد احساس خوشایند در برخورد با کسبوکار، اهمیت زیادی دارد. این احساس رضایت که زمینهساز موفقیتهای بعدی کسبوکارها خواهد شد، ابتدا باید سنجش و بررسی شود. اسمارت ایکس به کسبوکارها کمک میکند تا میزان رضایت مشتریان را ارزیابی کنند.
اسمارت ایکس، به کمک ابزار نظرسنجی خودکار مشتریان، قابلیت ارزیابی هوشمند را برای کسبوکارها فراهم میکند و با اضافهکردن محصولات تکمیلی مانند ارزیابی پیشرفته میتواند بهصورت خودکار این نظرات را تحلیل و بهصورت گزارش ارائه کند.
بازگشت مشتری
یکی دیگر از محورهای اصلی خدمات اسمارت ایکس، سیستم بازگشت مشتری است. در واقع مجموعههای خدماتی ممکن است مشتریان و مخاطبان متفاوتی داشته باشند؛ اما پیداکردن راهی برای بازگشت آنها، کاری است که اسمارت ایکس انجام میدهد.
اسمارت ایکس برای افزایش قدرت عمل صاحبان کسبوکارها، ابزارهای دقیقی با این هدف طراحی کرده است که احتمال بازگشت مشتری را بالا میبرند. از جمله ابزارهایی که میتوان به آن اشاره کرد، باشگاه مشتریان و گردونه شانس است.
مهماننوازی
مهماننوازی یک فاکتور بسیار مهم و موثر در افزایش رضایت مشتری است. اسمارت ایکس به این بخش از بازاریابی نیز توجه کرده و ابزارهایی مانند وایفای هوشمند و رزرو هوشمند را با هدف مهماننوازی طراحی کرده است.
محصولات اصلی اسمارت ایکس
بهطور کلی محصولات اصلی اسمارت ایکس از ویژگیهای زیر برخوردار هستند:
- یکپارچگی
- اتصال به صندوق فروش
- خودکارسازی فرایندها
- بستر ابری
هر یک از محصولات این برند عملکرد، ویژگی، اهداف و امکاناتی به شرح زیر دارند:
۱. ارزیابی هوشمند
از مهمترین محصولاتی که اسمارت ایکس در اختیار کسبوکارها قرار میدهد، سیستم ارزیابی هوشمند است. این ابزار بهطور خودکار میزان رضایت مشتریان را بررسی میکند. ارزیابی هوشمند بهطور مستقیم به صندوق فروشگاهی مجموعه متصل میشود و با واردکردن شماره همراه هر مشتری و آنالیز فاکتور او برای مشتری پیامکی حاوی لینک نظرسنجی ارسال میکند.
مشتری با واردشدن به این لینک نظرسنجی، درباره کیفیت خدمات یا نحوه ارائه آن نظر میدهد. با این کار صاحب کسبوکار میتواند با تحلیل این نظرات، برای بهترشدن کیفیت یا برآوردهکردن خواستههای مشتریان اقدام کند.
این محصول با هدف بررسی میزان رضایت و خودکارسازی فرایند ارائه میشود و بدون نیاز به زیرساخت پیچیده، امکاناتی مثل احراز هویت خودکار، پنل ابری، مقایسه عملکرد شعب و ثبت همزمان اطلاعات خریدار در نرمافزار صندوق فروشگاهی را ارائه میدهد.
۲. باشگاه مشتریان هوشمند
باشگاه مشتریان هوشمند اسمارت ایکس ابزاری است که اهداف زیر را دنبال میکند:
- نگهداری و افزایش نرخ بازگشت مشتریان
- بالابردن میزان رضایت
- اطلاع از رفتار مشتریان پس از فروش
- بررسی وضعیت کلی فروش
- ارتقای تجربه مشتری
این ابزار با ویژگیهای خاصی مانند تحلیل دادهها براساس جدیدترین الگوریتمهای وفادارسازی، تعریف وفاداری برحسب سابقه مجموعه و موارد متعدد دیگر، سعی دارد راهکارهایی برای تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار ارائه کند.
این ابزار اطلاعات خود را نسبت به میزان خرید و تعداد دفعات خرید هر مشتری دستهبندی میکند. سپس بهواسطه اتصال با صندوق فروشگاهی، برای مشتریان پیامکیهایی تشویقی مانند اطلاع از تخفیفها و اعطای اعتبار ارسال میکند.
۳. رزرو هوشمند
رزرو به روش سنتی برای رستورانها و کسبوکارهای خدماترسان با مشکلات متعددی روبرو بوده که سیستم رزرو هوشمند اسمارت ایکس درصدد رفع آنها است. این سیستم متصل به صندوق و خودکار، در برنامه خود اهداف مهمی از جمله اطلاع از وضعیت درخواستها، خودکارسازی رزرو، مدیریت اطلاعرسانی به مشتری و افزایش رضایت آنها دارد.
این سیستم بهصورت هوشمند با ایجاد ارتباط مداوم با مشتری از لحظه ثبت سفارش، در منظمشدن مجموعه تلاش میکند.
۴. وای فای هوشمند
یکی از محصولات اسمارت ایکس در راستای مهماننوازی، وایفای هوشمند است. مشتریان پس از انتخاب و اتصال به وایفای رایگان مجموعه، باید شمارهتلفن خود را در بخش مشخص شده وارد کنند. سپس پیامکی حاوی کد احراز هویت، مقدار اینترنت و زمان استفاده از آن را دریافت خواهند کرد.
این سیستم بهطور خودکار ضمن مهماننوازی و بالابردن سطح ارائه خدمات مجموعه از شماره موبایلهای ثبت شده برای ارسال پیامکهای تشویقی و بازگشت مشتری استفاده میکند.
محصولات تکمیلی
اسمارت ایکس برای کنترل بهتر و مدیریت دقیقتر، محصولاتی تکمیلی را در راستای بهترشدن عملکرد محصولات اصلی بهشرح زیر ارائه میدهد:
- دقیقسازی ارزیابی و پیگیری شکایات
- گردونه شانس
سخن پایانی
در پایان باید بگوییم اسمارت ایکس، ارائهدهنده مجموعه هوشمند و یکپارچه از ابزارهایی مانند ارزیابی هوشمند، باشگاه مشتریان هوشمند، رزرو هوشمند و وایفای هوشمند است. مدیران و صاحبان کسبوکارها میتوانند به کمک اسمارت ایکس و راهکارهایی که ارائه میدهد، به اهداف بازاریابی خود نزدیکتر شوند.
باشگاه مشتریان هوشمند، ارزیابی هوشمند، رزرو هوشمند و وایفای هوشمند مهمترین محصولات اسمارت ایکس هستند. همچنین اسمارت ایکس، محصولات تکمیلی ارزیابی پیشرفته و گردونه شانس را در کنار محصولات اصلی خود ارائه میدهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات اسمارت ایکس میتوانید به وبسایت مجموعه به نشانی اینترنتی smartx.ir مراجعه کنید.