کسب و کار

 اینستاگرام یا وب‌سایت؟ با کدام بفروشم؟

پایگاه خبری توسعه برند، یکی از دغدغه‌های اصلی هر صاحب کسب‌وکاری این است که بهترین روش برای فروش را پیدا کند. عده‌ای می‌گویند اینستاگرام بهترین کانال فروش است و عده‌ای دیگر وب‌سایت را عامل اصلی فروش می‌دانند. اما یک نصیحت جدی برای هر صاحب کسب‌وکاری داریم: از هیچ کانال فروشی نباید غافل شوید. چه اینستاگرام و چه وب‌سایت هر کدام مزایا و معایبی به عنوان کانال فروش دارند، اما می‌توانند به عنوان مکمل یکدیگر استفاده شوند تا بهترین نتیجه را بدهند و بیشترین فروش را ایجاد کنند.

اگر قرار باشد در اینستاگرام فعالیت کنید باید قوانین اینستاگرام را بدانید. هر شبکه اجتماعی برای خود روندها و رویه‌هایی دارد که هر چه بیشتر با آن آشنا باشید، بهتر می‌توانید از آن نتیجه بگیرید. به‌علاوه، راه‌اندازی یک وب‌سایت و فروش موفق از طریق آن هم کاری است که نیازمند رعایت برخی نکات است. در ادامه به بررسی نکات فروش موفق از طریق وب‌سایت و اینستاگرام می‌پردازیم.

 

دانستی‌های نانوشته در مورد فروش در اینستاگرام

همه به این شبکه‌ی اجتماعی معروف دسترسی دارند و فکر می‌کنند از همه چیز آن باخبرند. اما برای موفق شدن در اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کرد که در عین سادگی، بسیار با‌اهمیت هستند. این شبکه اجتماعی بیشترین تعداد کاربر فعال ایرانی را دارد و به یک بازار بزرگ برای فروش و تبلیغ محصولات تبدیل شده است.

اگر می‌خواهید در اینستاگرام فروش داشته باشید، باید برای تولید محتوای باکیفیت زمان بگذارید. اینکه با استفاده از تبلیغات محصولات خود را به مشتریان نشان دهید، کافی نیست. برای اینکه مخاطب به شما اعتماد کند باید تصاویر و کپشن‌های خلاق ببیند. پیج شما باید یک پکیج کامل باشد. یعنی از عکس پروفایل و بیو گرفته تا هشتگ‌ها، همگی باید به‌دقت و به‌درستی انتخاب شوند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

می‌توانید برای حرفه‌ای‌تر شدن پیج خود، لوگو را به عنوان تصویر پروفایل قرار دهید. حتما راه‌های ارتباطی را در بیو بنویسید تا مشتری باور کند که شما واقعی هستید و به شما اعتماد کند. برای انتخاب هشتگ، به پیج رقیبان خود سر بزنید و هشتگ‌های مرتبط با صنف خود را پیدا کنید که فکر می‌کنید مخاطبان ممکن است آنها را جستجو کنند.

 

برای تولید محتوا وقت بگذارید و فقط به معرفی محصولاتتان نپردازید. سعی کنید تمام ویژگی‌های خوب محصولاتتان را در استوری یا در قالب ریلز معرفی کنید. ممکن است با مشکل عدم نمایش پست برای فالوورها روبرو شوید. اما نگران نباشید چون با می‌توانید با تغییر روند تولید محتوای خود، امیدوار باشید که پست‌هایتان به مخاطب نشان داده شود.

اگر مشتری به شما اعتماد کند و به مرحله خرید برسد، باید برای پرداخت وجه و ارسال محصولات هم برنامه داشته باشید تا بتوانید مشتریان خود را راضی نگه دارید تا باز هم از شما خرید کنند.

 اینستاگرام یا وب‌سایت

نکات مهم برای فروش با وب‌سایت

اگر به فکر این هستید که یک وب‌سایت برای فروش داشته باشید، قبل از هر چیز باید برای ساخت آن برنامه‌ریزی کنید. روش‌های زیادی برای ساخت وب‌سایت وجود دارد. یکی از استفاده از سایت فروشگاه ساز است. این سایت‌ها مانند یک پلتفرم هستند که تمام نیازهای ساخت یک وب‌سایت را برای شما برآورده می‌کنند. دیجی‌فای یکی از فروشگاه‌سازهای معروف ایرانی است که یک وب‌سایت کامل را برای شما آماده می‌کند تا بتوانید فروش از طریق این کانال را هم تجربه کنید.

فروش با استفاده از یک وب‌سایت آسان‌تر از اینستاگرام است چون می‌توانید درگاه پرداخت اختصاصی خود را تعریف کنید و دیگر درگیر کارت به کارت و فیش‌های جعلی نباشید. فرآیند ثبت سفارش و موجودی هم از طریق وب‌سایت بسیار آسان‌تر از اینستاگرام مدیریت می‌شود و زمان و انرژی کمتری از شما می‌گیرد.

اما برای اینکه وب‌سایت خود را به مخاطبان نشان دهید، باید تلاش بسیاری کنید تا در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. بنابراین بهتر است مخاطبان را با اینستاگرام جذب کنید و برای خرید آنها را به وب سایت فروشگاهی خود هدایت کنید.

این مطلب، خبر آگهی است و پایگاه خبری توسعه برند درباره محتوای آن هیچ نظری ندارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظرم سرویس های معدودی هست که بشه به راحتی باهاشون سایت فروشگاهیمون رو بسازیم من خودم با دیجی‌فای که قدرت گرفته از دیجی کالا هست ساختم و واقعا افزایش فروش ام رو دیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا