برندهای خارجی

برند اپل باید عملکرد اپ استور را در هلند اصلاح کند

پایگاه خبری توسعه برند، رگولاتور رقابت هلند اعلام کرد اپل قوانین آنتی تراست این کشور را نقض کرده و به شرکت دستور داد تغییراتی در سیاست های پرداخت اپ استور خود ایجاد کند.

به نقل از رویترز، عملکرد اپل درباره الزام توسعه دهندگان نرم افزار برای استفاده از سیستم پرداخت در اپ این شرکت و پرداخت کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی از فروش کالاهای دیجیتال از مدتی قبل تحت بررسی دقیق رگولاتورها و قانونگذاران سراسر جهان قرار گرفته است.

در این میان تحقیقات سازمان مصرف کننده و بازارهای هلند(ACM) درباره سواستفاده اپل از قدرت خود در بازار از ۲۰۱۹ میلادی آغاز شده بود. اما بعداً گستره تحقیق کوچک تر شد و فقط روی بازار اپ های دوست یابی را در بر گرفت.

اپل در بیانیه ای اعلام کرد: ما با دستور ACM مخالف هستیم و درخواست تجدید نظر کرده ایم. اپل در بازار توزیع نرم افزار هلند موقعیت برتری ندارد و منابع عظیمی را برای کمک به توسعه دهندگان اپ ها سرمایه گذاری کرده است.

این خبرگزاری در ماه اکتبر اعلام کرد نتیجه تحقیقاتACM نشان می دهد رفتار اپل غیررقابتی است و به این شرکت دستور داد تغییراتی اعمال کند. اما این دستور تا دیروز به طور رسمی منتشر نشده بود.

طبق دستور رگولاتور، اپل قانون رقابت را نقض کرده و باید شرایط نامعقول اپ استور برای تهیه کنندگان اپ های دوست یابی را اصلاح کند. براساس آن اپل باید به تهیه کنندگان اپ های دوست یابی اجازه دهد از سیستم های پرداخت جایگزین استفاده کنند.

درصورتیکه اپل دستور مذکور را اجرا نکند با جریمه ای تا سقف ۵۰ میلیون یورو (۵۶.۶ میلیون دلار) روبرو خواهد شد.

این شرکت آمریکایی تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی فرصت دارد تغییرات لازم را اعمال کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا