برندهای خارجی

تحقیقات آنتی تراست هند از برند گوگل کلید خورد

پایگاه خبری توسعه برند، ناظر رقابت هند پس از اتهاماتی از سوی ناشران اخبار  مبنی بر نقض قوانین آنتی تراست، تحقیقاتی در گوگل انجام می دهد.

به نقل از رویترز، در همین راستا کمیسیون رقابت هند(CCI) اعلام کرد گوگل در برخی سرویس‌های جستجوی آنلاین در این کشور سلطه دارد و احتمالاً شرایطی ناعادلانه بر ناشران جدید تحمیل می‌کند.

انجمن ناشران اخبار دیجیتال هند (شامل زیرمجموعه‌های دیجیتال برخی از بزرگترین رسانه‌های هند) مدعی است که گوگل به اعضای آن اجازه نمی‌دهد از تبلیغات درآمد زایی عادلانه داشته باشند.

در دستور CCI آمده است: در یک دموکراسی کارآمد، نقش رسانه‌های خبری را نمی‌توان نادیده گرفت. به نظر می‌رسد گوگل از موضع برتر خود در بازارهای مرتبط برای حفظ موقعیت خود در بازار سرویس‌های تجمیع کننده اخبار استفاده می‌کند.

سازمان‌های خبری که در مقابل سرویس‌های تجمیع اخبار آنلاین مانند گوگل با کاهش درآمد روبرو شده اند، از مدت‌ها قبل شکایت دارند شرکت‌های فناوری بدون پرداخت مبلغی مقالات خبری آنها را در نتایج جستجو یا ویژگی‌های دیگر به کار می‌گیرند.

کمیسیون رقابت هند همچنین در بیانیه خود به قوانین جدید در فرانسه و استرالیا اشاره کرد که در نتیجه لابی رسانه‌ها و همچنین فشار عمومی تصویب شده اند.

دبیر تحریریه توسعه برند

توسعه برند با نگاه دقیق، حرفه‌ای و تحلیل‌گر به اخبار، گزارش‌ها و رویدادهای کلیدی دنیای برندها و اقتصاد، تلاش می‌کند تصویری شفاف و تأثیرگذار از مفاهیم و جریان‌های مرتبط با برندها ارائه دهد. من به‌عنوان دبیر تحریریه، وظیفه مدیریت و هماهنگی تیم تحریریه را بر عهده دارم تا با ارائه محتواهای منحصر‌به‌فرد تلاش کنیم صدای تغییر و پیشرفت باشیم.

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا