برندهای خارجی

تحقیقات هند از سوءاستفاده برند اپل از بازار اپلیکیشن های همراه

پایگاه خبری توسعه برند، کمیسیون رقابت هند از تحقیقات در مورد رویه‌های تجاری اپل در این کشور خبر داده است. این شرکت متهم به نقض قوانین ضد انحصار در هندوستان است.

به نقل از رویترز، بر اساس دستور کمیسیون رقابت هند، یک گروه غیرانتفاعی در هند اپل را به سوءاستفاده از موقعیت مسلطش در بازار اپلیکیشن‌های همراه متهم کرده است. زیرا اپل برنامه نویسان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای خود می‌کند.

بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه آنلاین اپل به گونه‌ای طراحی شده‌اند که برخی امکانات آنها با پرداخت پول در دسترس است. اپل برای ارائه این خدمات ۳۰ درصد از مبلغ پرداختی کاربران را به نفع خود ضبط کرده و برنامه نویسان ۷۰ درصد باقی را به دست می‌آورند که این رویه مدتهاست مورد اعتراض قرار گرفته است.

در شکایت یادشده که از سوی گروه «ما با هم برای جامعه می‌جنگیم» ارائه شده، تصریح شده که اصرار اپل بر دریافت ۳۰ درصد از درآمد هر پرداخت درون برنامه‌ای و برخی محدودیت‌های دیگر باعث افزایش هزینه‌ها برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان شده و هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و مانعی برای ورود نیروهای جدید و خلاق به بازار دیجیتال است.

اپل پیش از این خواستار عدم رسیدگی به این موضوع توسط کمیسیون رقابت هند شده و تاکید کرده بود سهم این کشور از بازار اپلیکیشن‌های همراه هند از ۵ درصد فراتر نمی‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا