برندهای خارجی

افزایش فروش شرکت چینی بایت‌دنس با کمک برند تیک تاک

پایگاه خبری توسعه برند، فروش شرکت چینی بایت‌دنس در سال۲۰۲۳ با کمک کسب‌وکار تجارت الکترونیکی تیک‌تاک، به بیش از ۱۱۰میلیارد دلار افزایش یافت و از فروش رقیب اصلی خود، شرکت تنسنت هولدینگ سبقت گرفت.
رشد ارزشمندترین استارت‌آپ جهان، مطابق با روند رشد ۳۰درصدی است که در سال۲۰۲۲ داشت و فروش بالغ بر ۸۰میلیارد دلار را گزارش کرده بود. افزایش فروش بایت‌دنس با وجود مشکلات اقتصادی در چین و برخوردها و محدودیت‌های قانونی بیشتر در بازارهای بزرگی نظیر آمریکا و چین، حاصل شد.

بایت‌دنس که مالک تیک‌تاک و اپلیکیشن دوین (دوقلوی چینی تیک‌تاک) است، امسال موقعیت خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های اینترنتی چین در کنار شرکت‌های تنسنت و گروه علی‌بابا، تحکیم کرد و از محبوبیت سرویس‌های شبکه اجتماعی خود برای توسعه فعالیت به کسب‌وکار تجارت الکترونیکی و حوزه‌های دیگر، بهره برد. رشد ۳۰درصدی بایت‌دنس از رشد پیش‌بینی‌شده شرکت‌های شبکه اجتماعی متا و تنسنت که برآورد می‌شود امسال ۸۶میلیارد دلار درآمد داشته باشد، پیشی خواهد گرفت. معلوم نیست بایت‌دنس که افشاگری‌ها و الزامات حسابرسی کمتری در مقایسه با شرکت‌های رقیب خود داشته، چگونه سودآوری داشته است. درحالی‌که آمار داخلی بایت‌دنس به‌طور مستقل حسابرسی نشده است، دفترهای این شرکت نشان می‌دهد که در سال۲۰۲۳ به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های شبکه اجتماعی چین تبدیل شده است. روزنامه فایننشیال‌تایمز در آوریل گزارش کرده بود که درآمد ناخالص بایت‌دنس بدون احتساب بهره، مالیات، نوسان ارزی و استهلاک، ۷۹درصد افزایش یافت و به حدود ۲۵میلیارد دلار در سال۲۰۲۲ رسید.

بایت دنس برای توسعه کسب‌وکار در سال۲۰۲۴، روی بازار خانگی خود حساب می‌کند.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا